Volvo-Lars Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Er det no forskjell? Folk snakker om 940 grenrør? er det det samme som en 940 turbomanifold? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 grenrør er for sugemotorer, men det blir blandet mye på dette området da ;) 940 sin turbomanifold er mye bedre enn den som sto på 200 og 700 serien. Ganske enkelt en mye bedre utforming av rørene. Jeg skal ikke påstå at 940 sin turbomaifold er bra.. men den på 200/700 er jævla dårlig ;) Skal se om jeg finner noen bilder. Edit, her er noen bilder. som du kan se er det en del forskjell på utformingen.. link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Det er eksosmanifold fra 940 turbo ja. Forskjellen er at 940n har rundere rør og bedre fløde enn 240 og 740. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by locked grenrør er for sugemotorer, men det blir blandet mye på dette området da ;) 940 sin turbomanifold er mye bedre enn den som sto på 200 og 700 serien. Ganske enkelt en mye bedre utforming av rørene. Jeg skal ikke påstå at 940 sin turbomaifold er bra.. men den på 200/700 er jævla dårlig ;) Skal se om jeg finner noen bilder. Edit, her er noen bilder. som du kan se er det en del forskjell på utformingen.. link thanx;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 http://www.samsteffansson.se selger grp.a grenrør. Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by locked grenrør er for sugemotorer, men det blir blandet mye på dette området da ;) 940 sin turbomanifold er mye bedre enn den som sto på 200 og 700 serien. Ganske enkelt en mye bedre utforming av rørene. Jeg skal ikke påstå at 940 sin turbomaifold er bra.. men den på 200/700 er jævla dårlig ;) Skal se om jeg finner noen bilder. Edit, her er noen bilder. som du kan se er det en del forskjell på utformingen.. link for å være pirkete ;) alle biler har grenrør.. men er noe som heter extraktor-grenrør, dvs lengere rør som går i en collector og vider. alle rør skal være like lange osv.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by Mambo for å være pirkete ;) alle biler har grenrør.. men er noe som heter extraktor-grenrør, dvs lengere rør som går i en collector og vider. alle rør skal være like lange osv.. tror dette stemmer ja, siden jeg har lest og hørt om turbo-grenrør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by Mambo for å være pirkete ;) alle biler har grenrør.. men er noe som heter extraktor-grenrør, dvs lengere rør som går i en collector og vider. alle rør skal være like lange osv.. Dette veit jeg åsså.....når folk sier manifold snakker de om den orginale driten.....folk sier 940 grenrør så veit jo alle andre hva de mener...selv om de to tingene er egentlig det samme;) Men jeg ville bare vite hva forskjellen var fra 240 sin å på 940.....;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Dette veit jeg åsså.....når folk sier manifold snakker de om den orginale driten.....folk sier 940 grenrør så veit jo alle andre hva de mener...selv om de to tingene er egentlig det samme;) Men jeg ville bare vite hva forskjellen var fra 240 sin å på 940.....;) jeg har hørt at du tjener 10hk, ved å ta b230ft eksosmanifoil på en b230et. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 940 grenrøret har bedre utformede kanaler som gir bedre flow.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Originally posted by DaButcher jeg har hørt at du tjener 10hk, ved å ta b230ft eksosmanifoil på en b230et. kødder du? hvem hørte du dette av....? en kom fikk 300 hk av et Kn filter:rolleyes: Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Originally posted by Volvo-Lars kødder du? hvem hørte du dette av....? en kom fikk 300 hk av et Kn filter:rolleyes: Jeg husker ikke hvem som sa det, men 10hk på 184hk er ikke så veldig mange %, så det er jo faktisk en mulighet at det stemmer. Det er 5.43% økning, mao. like mye som folk påstår de får av effektfilter. Siden det er turbo og på eksos-siden, kan nok grenrør ha en del å si for motorens effekt, ville jeg tro. men, som du ser, sa jeg "jeg har hørt..", mao. jeg kan ikke garantere 5.43% økning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Originally posted by DaButcher Jeg husker ikke hvem som sa det, men 10hk på 184hk er ikke så veldig mange %, så det er jo faktisk en mulighet at det stemmer. Det er 5.43% økning, mao. like mye som folk påstår de får av effektfilter. Siden det er turbo og på eksos-siden, kan nok grenrør ha en del å si for motorens effekt, ville jeg tro. men, som du ser, sa jeg "jeg har hørt..", mao. jeg kan ikke garantere 5.43% økning. Oki:) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.