allyse Skrevet Januar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2003 Rattet på min Mazda 626 1988 trekker mot høyre... Dette skjer bare noen ganger... Har vert på verksted med dette, men nå er problemet der igjen :( For å få problemet må jeg f.eks svinge hardt til høyre... mens jeg svinger hører jeg et par tre klikkelyder... Dette gjelder når jeg svinger hardt til begge sider (men rattet trekker aldri mot venstre, alltid høyre) Det er ikke SÅ irriterende, bare litt... Noen som vet hva som kan være årsaken... noe jeg kan fikse? Mvh A. Lyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2003 Forstillings trøbbel, Forstillingen kan være skjeiv / feil justert. Kan også være at du har skjeivslitte dekk, som kan komme av at du har hadd en skjeiv forstilling.. Siden du har vært på verkstedet å fiksa det liksom. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Januar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2003 Ikke det at jeg er ekspert, men jeg tror neppe det har noe med forstillingen å gjøre.. i og med at han forteller at når han svinger hardt, så oppstår det.. og hvis det hadde vært forstillingen, så hadde problemet vært konstant.. ikke bare noen ganger.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2003 Originally posted by LupoB0Y Ikke det at jeg er ekspert, men jeg tror neppe det har noe med forstillingen å gjøre.. i og med at han forteller at når han svinger hardt, så oppstår det.. og hvis det hadde vært forstillingen, så hadde problemet vært konstant.. ikke bare noen ganger.. Ah, leste ikke nøye nok :) Jeje Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2003 Enten er det forstilling eller dekk, og dekk lager ikke slik lyd så... Kan være ei foring som er slitt og kommer ut av posisjon ved brå/stor bevegelse. Sjekk også opphengskulene! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Sjekk forstillingen ja... foringer og sånt piss og... Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Jeg har samme problem. Jeg har skiftet foringer og rettet opp forstilling, men problemet er der av og til. Det kan jo være ett hjullager som er gåent. Det blir jo sånne klikkelyder når du svinger da. Nå på vinteren så blir det sånn hakking i rattet (eller bilen da om du vil) når veien er skrapa eller når du kjører i kjettingspor. Det kan ofte kjennes helt for jævlig ut. Da jeg kjørte til Røros sist trodde jeg at hele bilen kom til å skrangle til døde. Det gav seg straks kjettingspora slutta, men creepy er det. På sommern kan det være for brede dekk slik at bilen sporer. Men, men hva vet jeg :) Siter Memb. of No Brain Racing Team '93 Nissan 200sx s13 Styremedlem http://www.200sx-ogn.org Admin på http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Kanskje en form for japsesyke;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Slå hardt i rattet og brøl satan... Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by Cozzie Slå hardt i rattet og brøl satan... På japansk:D :D Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by allyse Rattet på min Mazda 626 1988 trekker mot høyre... Dette skjer bare noen ganger... Har vert på verksted med dette, men nå er problemet der igjen :( For å få problemet må jeg f.eks svinge hardt til høyre... mens jeg svinger hører jeg et par tre klikkelyder... Dette gjelder når jeg svinger hardt til begge sider (men rattet trekker aldri mot venstre, alltid høyre) Det er ikke SÅ irriterende, bare litt... Noen som vet hva som kan være årsaken... noe jeg kan fikse? Mvh A. Lyse Tipper at det er Drivknuta som er skadet for den kan hugge litt vis dem ikke er helt i orden.... :) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 skyld på staten og vei utbygninga. sporing sucks :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg