Gå til innhold

Bensintrykkmåledings

Ranger emnet

Mr Deej

Anbefalte innlegg

Problemet med en oljetrykksmåler er vel at den ikke er rask nok i forhold til 3k instrumentene som måler bensintrykk. Spørs jo hvor mye man er villig til å spandere på bilen. Man merker rimlig fort når man mister bensintrykk, er vel heller mest når man skal justere den inn at det er nødvendig.

Har man feks en bredbands lambda ser man fort om trykket er for lavt

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Problemet med en oljetrykksmåler er vel at den ikke er rask nok i forhold til 3k instrumentene som måler bensintrykk. Spørs jo hvor mye man er villig til å spandere på bilen. Man merker rimlig fort når man mister bensintrykk, er vel heller mest når man skal justere den inn at det er nødvendig.

Bredbånds lambda forteller deg ikke en verdens ting om trykket... Den forteller deg kun at bensintilførselen ikke strekker til..

Hvis trykket synker ved pådrag, kan det fortsatt være høyt nok til den effekten du har.. Men det indikerer at du trolig snart kommer til å få problemer med bensinpumpe el.l.

Asim: er helt enig, og skal montere selv etterhvert, men han spurte om en enkel billlig løsning, og fikk den servert på et fat :)

Og ja, 2000+ i bensintrykk måler suger max.. sure penger synes jeg.. men autometer skulle ha 2500 :(

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Hvor dere får 3k ifra vet ikke jeg... de vi har koster 1990,- og det er under 2k :D

Autometer har vel mekaniske? mener å huske en kunde kom innom med måler fra autometer, og da fulgte det med sånn jalla plastikk slange slik som er på biltema turbotrykkmålere..... jeg hadde ALDRI i verden montert det i bilen min. Mulig det finnes andre modeller også.....

Kan muligens bli enige om et "juletilbud" ;)

Og det at man trenger bensintrykk kun når man justerer er bare tull..... vi har flere eksempler på folk som har rast motorer pga manglende kontroll på slike ting.

Tenk deg selv.... fullt pådrag... fult turbotrykk.... også klarer ikke pumpa mer... greit å kunne ha en trykkmåler å kaste et kjapt blikk på... evnt han som sitter på kan følge med :D

Og da kan man jo diskutere om man burde se på målere når man kjører fort eller ikke.... men det blir som med andre ting... en vanesak.

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at en lambda forteller noe om trykket, men du ser hvis den får for lite bensin ved feks ett trykkfall. Hvor mye pumpen din holder til burde man jo vite før man trimmer.

Asim: 2k er jo ikke så ille, nesten så det kan vurderes. Grunnen til at jeg sa 3k er fordi de fleste jeg har sett på koster rundt der. Autometer har også elektriske

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Stemmer det at det er litt i frakt, men det blir fortsatt et stykke unna 1990kr. Også skulle det ikke forundre meg om jeg finner et sted som selger dem enda billigere da jeg brukte 2 min på å søke meg fram til den her. Japan kanksje...?

Og jeg skal seff ikke bare kjøpe en måler, kjøper oljetrykk, boost, oljetemp samtidig også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider