Gå til innhold

Noen spørsmål

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Originally posted by Per-Henrik

 

Noen som har sett ett slikt innsug eller?

 

 

http://www.pedersens-racing.no/index_rally.htm

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC

 

parkerer du bilen i 5te gir og da eller? er mye tyngre for motorn og turne i førte gir skal jeg si deg!

 

Det er omvendt av hva du påstår.

 

 

 

Ved lave gir gir en gitt kraft fra motoren stor kraft på drivhjula.

Ved høye gir er en gitt kraft fra motoren liten kraft på drivhjula.

 

Hvorfor tror du en bil akselerer bedre på 3. gir enn på 5. gir i samme hastighet?

 

For å holde motoren i ro når man skal løsne bolten til remskiva, ønsker man derfor at det skal mye kraft til for å snurre drivhjula.

Poenget er jo at det ikke skal skje.

 

Om du setter bilen i 1. gir og drar til brekket, trengs det en kraft X for å rotere drivhjula.

Om du setter bilen i 5. har kraften X som kreves for å rotere drivhjula blitt mye større, og sannsynligvis større enn den kraften som kreves for å løsne bolten.

 

Man parkere bilen i lavt gir da det vil kreves STOR kraft FRA drivhjula på motoren for at motoren skal begynne å rotere.

Om man parkerer i 5. gir har denne kraften blitt mye mindre.

 

Du må se på hvor kraften påføres

 

Det er TUNGT FOR HJULA å drive motoren i 1. gir, men lett for motoren å drive hjula.

 

I 5. gir blir det omvendt. Da er det TUNGT FOR MOTOREN å drive hjula, og lett for hjula og drive motoren.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme erfaring som bcrasy, alternativet er å få en kamerat til å holde bremsen i bånn mens du skrur (eller omvendt).

 

Den eneste motoren jeg har sett med 2 strombergforgassere er B18sport eller no

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=607874

 

klikk event på "flere bilder"

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

har hatt samme erfaring som bcrasy, alternativet er å få en kamerat til å holde bremsen i bånn mens du skrur (eller omvendt).

 

Den eneste motoren jeg har sett med 2 strombergforgassere er B18sport eller no

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=607874

 

klikk event på "flere bilder"

 

Mortorer med 2 stromberg gassere har B som bokstav. for eksempel b18b eller b20b

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår