Volvo-Lars Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by Per-Henrik Noen som har sett ett slikt innsug eller? http://www.pedersens-racing.no/index_rally.htm Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by KadettC parkerer du bilen i 5te gir og da eller? er mye tyngre for motorn og turne i førte gir skal jeg si deg! Det er omvendt av hva du påstår. Ved lave gir gir en gitt kraft fra motoren stor kraft på drivhjula. Ved høye gir er en gitt kraft fra motoren liten kraft på drivhjula. Hvorfor tror du en bil akselerer bedre på 3. gir enn på 5. gir i samme hastighet? For å holde motoren i ro når man skal løsne bolten til remskiva, ønsker man derfor at det skal mye kraft til for å snurre drivhjula. Poenget er jo at det ikke skal skje. Om du setter bilen i 1. gir og drar til brekket, trengs det en kraft X for å rotere drivhjula. Om du setter bilen i 5. har kraften X som kreves for å rotere drivhjula blitt mye større, og sannsynligvis større enn den kraften som kreves for å løsne bolten. Man parkere bilen i lavt gir da det vil kreves STOR kraft FRA drivhjula på motoren for at motoren skal begynne å rotere. Om man parkerer i 5. gir har denne kraften blitt mye mindre. Du må se på hvor kraften påføres Det er TUNGT FOR HJULA å drive motoren i 1. gir, men lett for motoren å drive hjula. I 5. gir blir det omvendt. Da er det TUNGT FOR MOTOREN å drive hjula, og lett for hjula og drive motoren. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 tenkte litt feil der ja.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 har hatt samme erfaring som bcrasy, alternativet er å få en kamerat til å holde bremsen i bånn mens du skrur (eller omvendt). Den eneste motoren jeg har sett med 2 strombergforgassere er B18sport eller no http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=607874 klikk event på "flere bilder" Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 http://www.kgtrimning.com selger noen innsug til 2 x gassere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by lars_b har hatt samme erfaring som bcrasy, alternativet er å få en kamerat til å holde bremsen i bånn mens du skrur (eller omvendt). Den eneste motoren jeg har sett med 2 strombergforgassere er B18sport eller no http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=607874 klikk event på "flere bilder" Mortorer med 2 stromberg gassere har B som bokstav. for eksempel b18b eller b20b Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.