El_diablo Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Noen som kan anbefale noen skikkelig tøffe felger til en Galant. Den serien fra 88-92. Vet ikke hva jeg skal kjøpe meg til sommeren. Lysten sier 17", men fornuften sier 15"-16". Bruker bilen mye og kjører ofte på dårlig vei, så det er vel ikke så praktisk med 17"? Hva slags felger kler bilen? Bilder også hvis mulig, eventuelt pris osv... Sommerfelger i øyeblikket, GALANT GTI Felger Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Personlig liker jeg felger som er "litt rette" til denne bilen. sånne "såpestykkefelger" blir liksom feil til en såpass "gammel" bil ;) Selv har jeg 16" BBS-felger fra Volvo V/S-40, som jeg synes kler bilen ganske bra. Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 16" virker som en fornuftig dimensjon. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 fordel med 16" er at du kan bruke "levelig dimensjon" jeg har på 215/55-16, det blir ganske stort (rett under +5%) men siden 4x4 er så høy orginalt er det ikke så gale.. tar i plastiken litt :S 205/55-16 eller 205/50-16 passer nok bedre.. uten senkning ser hvertfall 50 profil smått ut på bilen min.. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Har 17" Rial Le-Mans felger med 215/40/17, det funker, og det ser pent ut... Men for litt aktiv kjøring på dårlig veg, er det vel ikke akkurat å anbefale.. Men på asfalt, utrolig å den henger på veien, helt sinnsykt veigrep =) Kjøp deg noen Volvo S40/V40 felger som jafo har evt. ikke dumt det.. Du burde se litt etter den andre typen, den er skikkelig fin på galant, den med mange eiker ! ( usikker på navn/type ) er værtfall standart på V40/S40 T4 Trophy o.s.v Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Har 17" Rial Le-Mans felger med 215/40/17, det funker, og det ser pent ut... Men for litt aktiv kjøring på dårlig veg, er det vel ikke akkurat å anbefale.. Men på asfalt, utrolig å den henger på veien, helt sinnsykt veigrep =) Kjøp deg noen Volvo S40/V40 felger som jafo har evt. ikke dumt det.. Du burde se litt etter den andre typen, den er skikkelig fin på galant, den med mange eiker ! ( usikker på navn/type ) er værtfall standard på V40/S40 T4 Trophy o.s.v Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Passer v40/s40 felgene rett på eller må du han gummring andre bolter eller noe? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Boltsirkel og senterhull er likt, innpress er 1mm forskjellig (tror jeg), mutterne fra de originale Mitsubishi alufelgene passer ikke. Les mer på denne siden: http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 så jeg må bruke samme mutter om på v40/s40? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Originally posted by v|ncenT^ Har 17" Rial Le-Mans felger med 215/40/17, det funker, og det ser pent ut... Men for litt aktiv kjøring på dårlig veg, er det vel ikke akkurat å anbefale.. Men på asfalt, utrolig å den henger på veien, helt sinnsykt veigrep =) Har selv hatt Le-Mans felger på bilprosjektet jeg hadde før. Syns de ser bra ut, men lurte på å prøve noe nytt denne gangen. Bilen jeg hadde før GTI`n Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Originally posted by Italiano power så jeg må bruke samme mutter om på v40/s40? Ja, eller andre mutre med samme "vinkel" på anlegget mot felgen. (Orginalmutrene har ett "flatt" anlegg) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-tanbe Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 syntes org evo felger er ganske tøffe jeg, de tåler mye også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pro_sniper Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 http://www.silvergalant.com Bilen min.....nå kondemnert. Felgene er TSW Pace i 15". Kunne med fordel gjort 40mm drop (spesielt foran) for råere utseende, men kom aldri så langt før det smalt......... Siter _________________________ R33 Insured by Ruger&Beretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg