golfrider Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Skal montere tåkelys på min 85 mod golf med 90 fanger Lurer på et par ting: 1. må fangeren av? 2. Må jeg kutte i karrosseriet for å få plass? Så nesten slik ut da jeg kikket ang. plass. Virker som om det er en liten bit som må vekk.. 3. Hvor fester jeg brakkettene? i fangeren eller i karosseriet? Håper på svar fra denne herlige "brainpolen" om golf! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 søkte på forumet og så at platen bak fangeren måtte av, eller kuttes litt i, Hva bør jeg velge? Og må fangeren av? Er litt engstelig for dette da jeg hadde store problemer med å feste den pga at den virket litt skeiv og dermed litt kranglevoren.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Jeg tok av fangeren når jeg monterte mine. den er jo bare festet med tilsammen 4 skruer. Går lett av og på Når den er av er det mye lettere å jobbe med f.eks ledninger og slikt og skjære vekk plasten i fangeren Altså 1. Ja 2. Ingen karroseri kutting 3. i Karroseriet. Er laget hull til det! Er veldig enkelt i grunn Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 jepp det gikk greit! Har fått festet lysene i fangeren og den er tilbake på plass! Måtte kutte ganske mye i den platen som er der orginalt, men det gikk fint. Fikk ikke lysene til å "titte" ut av hullet i fangeren, men det ser bra ut for det.. Noen som har koblingsskjema for dem? Hva gjør jeg? Er ikke akkurat noen elektriker.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Originally posted by golfrider jepp det gikk greit! Har fått festet lysene i fangeren og den er tilbake på plass! Måtte kutte ganske mye i den platen som er der orginalt, men det gikk fint. Fikk ikke lysene til å "titte" ut av hullet i fangeren, men det ser bra ut for det.. Noen som har koblingsskjema for dem? Hva gjør jeg? Er ikke akkurat noen elektriker.. hvis du har ledninger opplagt (under kjølevesketanken) så er det en enkel sak, bare å koble de som styring på et rele og legge opp strøm... hvis ikke må du dar ledning inn til en bryter i kupen til å styre relet med! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Hva er det releet for? Hvorfor ikke koble direkte på 12 V? Mine lys ble ikke alltid tent da jeg skrudde dem på. Ofte måtte jeg skru av igjen bryteren, vente litt for så å skru dem på. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argyle Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Originally posted by R|ppeR hvis du har ledninger opplagt (under kjølevesketanken) så er det en enkel sak, bare å koble de som styring på et rele og legge opp strøm... Hvis du bruker kontakten som er lagt opp under kjølevesketanken funker vel bare tåkelysa sammen med nærlyset...? :rolleyes: Gjorde hvertfall det på Jetta'n min. Og tåkelys er jo som de fleste sikkert vet ikke tillat å bruke sammen med nærlys... Siter - '90 Audi 90 Quattro x '87 VW Jetta GL x '86 VW Golf GTi x '90 VW Jetta CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 men hvor skal releet plasseres? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Kontakten under spylertanken skal gå til tåkelysbryteren, og kan opereres uavhengig av kjørelysene. Releet kan plasseres hvor du måtte ønske. Helst et sted uten vannsprut osv. Monter det med pinnene nedover. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 skal de to tåkelysenes pluss og minus spleises sammen slik at en får en pluss og en minus? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 og hva skal hvor på releets fire "pins"? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 tror jeg har funnet ferdig ledninger fra kupeen, men jeg må vel uansett ha sikring og relee.. Slik jeg tror det skal gjøres: koble tåkelyset sammen til en pluss og en minus. minusen til jording, plussen til releet en minus fra releet til jording en pluss fra releet med sikring til batteriets plusspol men det jeg lurer på er altså hva som skal hvor på releet og hvordan får jeg koblet releet til den kontakten som jeg fant, det er jo bare en "pinn" igjen på releet og ut fra kontakten går det jo både pluss og minus! Skal minusen bare jordes? Vanskelige greier dette elektro greiene! Noen som kan hjelpe? hjelp.. snufs, snufs Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Står vel et skjema på esken eller selve releet du kan følge. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 he he.. Det var fint lite bruksanvisning på pakken til releet gitt! Skal teste litt i morgen! Men skal man bare bruke en av kontaktene fra ledningen under spylervesketanken? Hvilken av dem? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg