Gå til innhold

Min 245

Ranger emnet


D2`

Anbefalte innlegg

Bilen hadde et problem med veivhusventlilasjonen. Slik at det ble overtrykk og tetninger kom ut. Måtte bytte 2 simringer. En ved veiv, og en ved fordelerregistret. Så var det tett igjen.

 

Simringer kostet 90,- og 110,- kroner på volvoverkstedet =)

post-1542-13804850732012_thumb.jpg

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by D2-

hehe...

 

dem sir vel lite

 

Var med han AUGU nede i parkhallen og så litt... på golfen din, å kordan det er der nede, mulig æ bli å leie plass der ja.. får c

 

Okei :)

 

Synd at du får se Golfen sånn som den står nu.. Litt kjedelig liksom..

 

Æ skal hive min ut derfra nu trur æ.. Har fått leie en anna plass, kompis ting..

 

Har funnet lakkerer også, så da blir det litt lakk når æ får spenn :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by D2-

okei, jo men det er jo greit da.

 

Så at du hadde noen rustskader på panser å noe småtteri ellers i lakken... noe du skal pusse,spakle å fikse det også da?

 

Har panseret, det e nå rustbobla der osv.

 

Så e det to skada på høyre bakskjerm.

 

- En med løkta som va der når æ kjøpte bilen, fikk avslag på den.

- Og en liten som sentralverkstedet klarte å lage.

 

Panseret må vel pusses helt ned å lakkeres opp. Vet ikke om æ klare å gjøre det sjøl, eller om faktisk en lakkerer må gjøre det.

Bakskjermen må gjøres av nån proffesjonelle.

Ellers e det ikke nå skada.. Anna enn at støtfangeren forran e dårlig lakkert, men skal lakkeres opp igjen etterhvert.

 

Da skal begge fangeran lakkeres helt blå (det svarte øverst også), skjermbredderan og skjørtan blå, gtispoilern på bakluka blå, sidelistan blå..

Så skal vel døran skiftes til 88 døre med audi handtak / ikke nå handtak og nye speil etc på.. Og bakluka skal sveises igjen.. :)

 

Så det e en del som må lakkeres etterhvert. Og listan osv kan æ vel ta sjøl, men æ e ikke så ivrig på å lakkere et helt panser, heller ikke døre etc.. :)

 

Så blir det vel nytt understell etc, og vi får håpe på penga til turbo.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop ja, er jo en del jobb du har forran deg her. Når har du mulighet for ny oppkjøring?

 

Får du bilen ferdig til den tid da ? Er den forresten eu-ok lenge ? skulle du sette på et annet senkesett ? Mene du nevnte du hadde et problem med at noe tok borti i kraftige høyresvinger ?

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by D2-

Nettop ja, er jo en del jobb du har forran deg her. Når har du mulighet for ny oppkjøring?

 

Får du bilen ferdig til den tid da ? Er den forresten eu-ok lenge ? skulle du sette på et annet senkesett ? Mene du nevnte du hadde et problem med at noe tok borti i kraftige høyresvinger ?

 

Joda, jobb og jobb. E mest for at det skal se tøft ut :)

 

Må jo skille mæ litt ut, kanskje ta tronen som tøffeste 2'er Golf i byen.

 

Den e ikke eu-ok. Den må bli det før æ får den registrert. Å det e bare en måne og fire daga til æ får kjøre opp igjen... Så må henge i litt..

 

Vel, har nye fjære ligganes, skal slenge dem på, FOR akslingen tar borti under bilen (i rammevangen), så skal hive på fjæran forran, få den akkurat passe lav forran, sånn som bak, der e den perfekt :)

 

Så skal æ få tak i et justerbart senkesett når det blir mere penga i gården... Blir nån mnd til.

 

Ellers må æ ha mæ nytt eksosanlegg, løst på et med dobbel potte bak.. Får se.. Får tak simons effektanlegg til 1000 kr, får se om æ vil ha det.. Kanskje? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...

 

har jo komplett simons til min 240. Men det er en del frieksos som jeg må få tettet... fungerte ikke med eksossement... han bare blåste det bort etter hvert. Skal ta 240èn med på eu.godkjenning nu i løpet av måneden. er jo greiere å kjøre rundt i den. 245èn er jo derimot eu.ok til 2004 ;)

 

Må kansje kjøre rundt i den til jeg får råd til skyldig og ny og omrregavgift på 240.en. Eller så kjøper jeg ny 240.

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by D2-

ja...

 

har jo komplett simons til min 240. Men det er en del frieksos som jeg må få tettet... fungerte ikke med eksossement... han bare blåste det bort etter hvert. Skal ta 240èn med på eu.godkjenning nu i løpet av måneden. er jo greiere å kjøre rundt i den. 245èn er jo derimot eu.ok til 2004 ;)

 

Må kansje kjøre rundt i den til jeg får råd til skyldig og ny og omrregavgift på 240.en. Eller så kjøper jeg ny 240.

 

240 voks jo på trær :)

 

Lure på om det e nå som kan slå feil på den jævla Eu godkjenninga på min bil.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår