Gå til innhold

1991 Golf cabrio med Porsche felger selges!

Ranger emnet

bigwindow

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge Golfen min til fordel for andre prosjekter.. vet det ikke er store tida for å selge cabriolet'er nå men tenkte at jeg kunne legge ut annonsen for å sjekke trykket.

Bilen er strøken, eneste er at det er noen små parkeringsmerker på kantene av fangeren. Bilen har gåt hele sitt liv i Oslo/Bærum, (det forklarer litt av lakkskadene.). Jeg er 3. eier på bilen.

Km stand er ca 102.000km, og har fulgt alle servicer fram til ca. 80.000km. Bilen er bygget om fra automat, det er gjort av meg så det er ikke noe å si på det.. Byttet alle foringer,simringer,motorfester o.s.v i sammenheng med ombyggingen. har tilogmed høyglansforkrommet alle giroverføringsdelene...

Motor er en 2H motor med Digifant, 98hk. Eneste modifikasjon er et power-rohr i rustfritt og konfilter. Det er bra sugelyd i motoren!!

Forøvrig har bilen vintertak, dvs ekstra innertak og varmetråder i bakruta. Også er det grønn tonede ruter orginalt.

Av modifikasjoner på bilen så er det gjort følgende:

M3-style baklys

Blanke lister rund baut

emblemfri grill

lyskastere med mørk-krommet reflektor og kors.

klare blinklys forran og hvite på siden

Helpolerte Porsche "Gullideckel" felger, 7*16 forran med 8*16 bak, 195/40/16 Dunlop SP9000 dekk på alle fire.

SSP boltsirkeladaptere 30mm, med 10mm spacere i tillegg... (sykt innpress på felgene)

KW justerbart rustfritt variant 2

MOMO team28 ratt med kromma boss og gullforgylte skruer

Ny-oppkrommede dørhåndtak fra gammelgolf

Har også snart ferdige krommede orginale viskerarmer

pluss sikkert noe småtteri som jeg har glemt..

Jeg har hatt bilen i to sommere, og den er ikke brukt om vinteren, når jeg har hatt den. Så den er helt rustfri og har tilogmed ikke annen rustbeskyttelse i hjulbuer enn den som kom fra fabrikken. det vil si at hjulbuer har orginal farge, som resten av bilen.

Som man ser av bildene så er det en liten lakknyanse-forskjell fra døra og bakover under lista, så der er det lakkert om igjen en gang i tida.

Regna litt på det og bilen har kostet meg godt over 100.000kr inkl. innkjøp

Men den går for 70.000kr. Får jeg ikke det, selger jeg alle delene på den for seg og selger bilen som orginal. Men synes det hadde vært litt synd det også..

golfen-6.jpggolfen-5.jpggolfen-4.jpggolfen-3.jpgGolfen-1.jpggolfen-2.jpg

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bigwindow

Helpolerte "Gullideckel" felger

For de uinvidde kan jeg opplyse at "Gullideckel" betyr kumlokk.

Polerte kumlokk-felger med andre ord :D

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

For de uinvidde kan jeg opplyse at "Gullideckel" betyr kumlokk.

Polerte kumlokk-felger med andre ord :D

Haha! seriøst? Har egentlig aldri visst hva det navnet betyr. Navnet mista litt av "kulheten" nå egentlig... :)

Men det jeg veit er at de sitter orginalt på Porsche 928 S4!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider