Gå til innhold

Trenger noen hint her:P

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ganske ny i stereo, og heller ingen fanatiker, men god lyd setter jeg pris på. I den gamle bilen jeg hadde, som btw var en gammel sierra som jeg klarte å kræsje 2 ganger og bli kjørt på 1 gang etter under 3 uker med lappen, hadde jeg 1 stk pioneer mp3 speller, tror den kosta rundt 2200 spenn, 1 stk kenwood forsterker på 250w som dro de 2 hissigste 6x9 høyttalerne til MDS. Nå som jeg anntagelighvis får meg ny bil neste uke skal jeg ha et litt bedre annlegg, skal bruke den samme spilleren og de samme 6x9 men skal sette inn sub og noen høyttalere i fronten. I bilen jeg anntagelighvis skal kjøpe står det 4 stk høyttalere fra før av, men det jeg lurer på, hva er vanlig dim forran? er det 10cm som er vanlig forran? ser man kan bestille forskjellige front høyt fra bilradio spesialisten som er på 10, 12 , 14 cm og oppover. Hva anbefaler dere? Og hva slags forsteker trenger jeg? ettersom den kenwood forsterkeren min tok kvelden i den siste kræsjen så trenger jeg ny, det jeg tenkte var å kjøre 4 høyttalere rett på cd spilleren og all bass på en bass kasse, hva burde jeg kjøpe? jeg vil ha dyp og fin bass som lager god lyd, og hva slags forsterker trenger jeg? Monoblokk? hva er det for noe? husk jeg skal bare ha basskasse på forsterkeren. er det 4 veis jeg trenger? som sagt har jeg ikke peil, så fint om dere kunne svare på alt jeg lurte på? Hovedsakelig hadde jeg kanskje tenkt på en 10" kasse med 1000w forsterker, blir det bra lyd?

takk for svar

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monoblokk på subben, ikke 4 veis ihvertfall. og hiv ut 6x9 og bruk litt peng på frontsettet og kjør forsterker på dt så har du mye lyd som isje trenger å koste for mye, men anbefalt og bruke litt peng på høytalerene foran. dt vet jg fra egen erfaring, er ikke like flink som resten av gutta her som helt sikkert kommer med mange gode svar men litt hjelp herifra fikk du ihvertfall.. ;) lykke til

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på front høytalerene i bilen du skal kjøpe kommer helt an på hvilken bil det er. Er ikke en str på alle biler, det varierer etter bil-merke/type og model.

Men anbefaler deg å kjøpe denne forsterkeren her:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1169

10" element kommer ikke så alt for dypt, men det kommer helt an på hva du er ute etter. Har 5 stk 12" elemnter tils + 1 stk 10". Der kan jeg gi deg GODE priser, men har ikke noe forsterker som skal bort for øyeblikket.

Har også et ok frontsett fra Pioneer, 2 delt med delefilter.

(12" er av typene: MA-Audio eller Pioneer TSW121SPL)

Ca pris på et 12" element+ Front høytalere: 2200,-

(Alt er SVÆRT fint brukt! Kun testet og skrudd ut igjen.)

Har også den 10", men den er noe dyr.... Nypris på denne er per i dag 4200,-, Den står for øyeblikket i bilen, men kan selges for ca kr 2000,-(Kicker S10L7)

Litt rotete skrevet, men er utrolig trøtt nå... vært på jobb siden kl0630, kom hjem isted kl 0045..

Ring meg på 90075622 om du er int eller bare har noen spm du lurer på. Har svar på det meste:)

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider