Gå til innhold

kjøp av felg i utlandet

Ranger emnet


mk2 GTI 16v

Anbefalte innlegg

Er nok 24% ja.

Du kan jo kjøre og hente dem og satse på at du ikke blir stopa i tolla.

Eller kjøre ned med stålfelger og slenge dem der og kjøre hjem igjen med nye felger..

 

Men hadde vært jævla surt å bli stoppa i tollen og mistenkt for å smugle felger,

mister det du smugler vettu + bot :D

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kjører ned og får det du kjøper montert på bilen, så kan du trygt kjøre på grønt :) har aldri vært noe problem, ble engang stoppet på svinesund og da hadde jeg nymontert DVD spiller med TV-skjerm og div andre greier.. ingen spørsmål om det, de kontrollerer kun det som er løst i de fleste tilfeller..

 

Og felger som sitter på bilen er vertfall ikke noe problem, tenk deg om tollerene måtte gå igjennom alt som er montert på bilen da??? .. .. .. paranoja gutter :cool: .. ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjøpe for en viss sum. Da jeg kjøpte felger i utlandet for halvannet år siden, så var den summen 6000NOK.

Om man kjøper dyere felger, så kan man jo bare få butikken til å skrive 6000 på kvitteringen. Evt om man er to stk i bilen, så kan man jo ha for 6000 hver. Men da må man passe på å ha det på to kvitteringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja stemmer det at det er en grense på hvor mye du kan handle for, mener å huske en grense for "andre ting" på danskebåten på 5000kr for noen år siden.

 

Var foresten her jeg hadde lyst å handle litt:

 

http://www.kaefercentrumkoeln.de

 

:)

 

Felgene jeg har nå er ikke så veldig mye å spare på, tror ett apr av de er gåen så blir ikke noe stort tap dersom jeg må dumpede der nede.

 

Men dersom de stopper meg i tollen, og jeg har de gamle felgene i bilen og de nye på, så kan de vel ikke straffe meg uansett kan de det da? Det jeg har kjøpt er jo montert på bilen, og de gamle kan vell ikke kreves toll på, er jo allerede betalt mva på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta med de gamle igjen.., vet aldri hvem man møter på.. Og det er vel ganske liten tvil om at du har kjøpt deg nye felger om du blir stoppet der heller...

Jeg hadde tenkt å hive på noen gamle felger på bilen min som jeg kunne dumpe i danmark, men det ble ikke noe.. Ble så mye stress med å heise bilen for å få den på ferga i greier, og var faktisk ikke så veldig lett å skaffe gamle billige felger heller.. Så jeg tok en annen bil og transporterte felgene i den...

Men jeg ble stoppet i tollen.. Da viste jeg fornøyd frem kvitteringen på 6000DKK.. Da spurte fyren - ja, hvor mye er det i norske?? Det var ca 6100 på den tiden... Da sa jeg at vi er jo to i bilen, så det blir jo ikke mer enn 3050nok på hver.. men det nyttet ikke - da alt stod på en kvittering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmwknutn

hva med poste-restante trikset? sende dem fra tyskland eller hvor du enn måtte ønske å kjøpe, til strømstad (er vel det nærmeste?) og deretter hente dem der? kjøre over med noen råtne stålfelger og bytt over før tilbakeveien:)

 

hvordan kan jeg få en sånn poste restante adresse...

Nissan primera P10

nismo luftfilter,valero fuel pump,momo sport felger

http://www.girlsgofast.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår