raboc Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by TOP GUN Sannsynligvis er det dumpventilen din som ikke tetter skikkelig (Hatt problemer med originale bosch ventiler på noen audier jeg har hatt, de har en tendens til å blåse ved trimming..) da får du dårlig ladetrykk, og du hører (svakt) at bilen peser mens du tråkker på, det er ladetrykket som blåser ut av ventilen, isteden for å gå inn i innsuget og videre inn i motoren... Det var akkurat dette som skjedde på min bil. Fikk forøvrig opp diverse feilkoder pga. dette, så du kan jo sjekke med et VAG-diagnoseverktøy (f.eks VAG-COM) før du handler ny ventil. Ellers er jo LMM en sjuke på VAG.:rolleyes: Denne har heldigvis blitt en innbyttedel, og koster 1300 istedenfor 3700 som den kostet før..:) .. og så er det enda litt rimeligere å handle dem direkte fra noen som leverer deler fra Bosch :-) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet November 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Har du noe eksempel på hvor? Bor i Oslo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by nicolay Har du noe eksempel på hvor? Vet ikke sikkert. Du kan jo høre med Audisentrum. Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet November 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Jeg mener å huske at diagnosen de gjorde på møller sa noe om Åpen ventil og N75. Fant akkurat denne siden kan det være den som er gåen på min bil, og gjør at turboen ikke funker? Litt waste om jeg kjøper ny LMM og dumpventil hvis det er den saken der. Den ser værre ut å bytte også :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Haga Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Sleng på eit Åpent luft filter å kjør me org. Resirk ventilen.. Da har du lyden å du skader ik noe på motoren.. Eg har Twister OptiFlow Green filter på min, den lager fin lyd. Bilde : Siter 99 Golf Mk4 1,8t + Nos http://www.espenhaga.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Jeg har kjørt i 1 1/2 år med atmosfærisk dump på GTien min uten problemer. Har ingen fusking og ingen rykking. Fint med litt dump lyd også. Kan virkelig anbeafales. Har også to kompiser som kjører atmosfærisk på 1.8t uten trøbbel. Hvis ikke ta en kikk på denne. Der kan du velge hvor du vil dumpe : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=147820#post147820 Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Espen Haga: Leste forresten i katalogen og Twister holder til maks 180 hk. Vet ikke hvor mye du har, men det er ikke særlig tess hvis du har mer enn det. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet November 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Jeg fant feilen! Har installert den dumpventilen jeg postet om tidligere i tråden.. Betalte 1900 for den. Kjøpte ny LMM på møller for rett under tusenlappen (måtte levere inn den gamle - "pant"), og renset K&N flatfilteret mitt, og filterboksen. Har ikke fått testet hvordan dette går enda, venter på at filteret skal tørke, men ser ut som det er riktig montert. Ikke at det kanskje hjelper så mye, men fulgte også denne guiden . MEN! Da jeg installerte dette så jeg at el-pluggen som går inn til N75 J ventilen (ved siden av dumpventil) er defekt. Den ene av to el-kabler som går inn i pluggen har røket av innerst i pluggen og er ikke festet (den grønne). Det er kun den gule som sitter i. Noen idè om hvordan jeg får fikset dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Haga Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Originally posted by KalleDybvik Espen Haga: Leste forresten i katalogen og Twister holder til maks 180 hk. Vet ikke hvor mye du har, men det er ikke særlig tess hvis du har mer enn det. Eg veit at det ik holder til mer enn 180hk. Eg hadde Honhester steg 3 kit på gamle motoren men nå er det MTM steg 2 som er satt i me den nye motoren.. Skal bytte ut filtere me KD filter.. Dump får me sjå om kjem, visst det blir for kjedeli å kjøre uten lyd :D :D Siter 99 Golf Mk4 1,8t + Nos http://www.espenhaga.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Kjører heller med litt for lite luftfilter og god lyd enn luftfilterboks og ingen lyd. :) Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Haga Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Inne på no der ja! Siter 99 Golf Mk4 1,8t + Nos http://www.espenhaga.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Fikset feilen! Turbo fungerer igjen! YEAH baby. Tilbake til dumpventil.... Er det best med hard eller løs fjær? Standard så sitter den løseste i. Det ser ut til å fungere fint, motor kveler seg ikke eller noe. Men får jeg mer effekt eller noe forandring om jeg setter i en hardere? Har 3 forskjellige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Har du åpent filter? I såfall vil du få mer kneggelyd hvis du hiver i den stramme fjæra med åpent filter. Prøv deg frem til hvilken som passer best for deg. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Har flatt K&N filter i originalboksen, så det er vel ikke "åpent". Hve mener du med kneggelyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Skaff deg et åpent filter med varmeskjold, det anbefales på det sterkeste. Det er da du får utbytte av den ventilen du nettopp har kjøpt. Du får da skikkelig turbo lyd med litt turbohyling og knegging når du slipper gassen. Filteret er veldig enkelt å montere på en gti. Varmeskjold burde du ha for å unngå effekt-tap med tanke på varme. Se her for varmeskjold og filter:Filter til salgs Og her for å høre kneggelyden du går glipp av:Kneggelyd Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.