Gå til innhold

kjøpe amazon?

Ranger emnet


MercFreak

Anbefalte innlegg

har en volvo amazon på hånda, er d noen som kjenner til noe på dissa bila? er en svensk bil som jeg får billig av en på jobben... hva bør man se etter av rust og sånn i tilfelle? hvordan er det med felger til dissa? er jo ikke samma bolt sirkel her som resten av volvo programmet så vidt jeg veit..

 

er forvørig en 69 mod og full casko kom på 1100kr i året, så d er jo ikke sotre greiene, definitivt verdt d om det er en bra bil.. skulle få bilde av den over helga, så om de ser bra ut så må jeg nok dra og kikke på den..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra min erfaring er det største hefte med amazoner rust, for noen gode tips prøv:

http://www.amazonklubben.se/ => annonstorg=>kjøptips

 

finnes sikkert også noen tips på http://www.nvak.no

 

Det mekaniske kan alltid fikses viss du er litt mekkekyndig

 

69'modellen er etter min smak den beste amazonen med B20 og 2-krets bremsesystem, og du slipper de stygge nakkestøttene som kom i 70'

 

Tøffe felger kan være litt heft, boltsirkel: 5*4,5" samme som gamle forder, men cromma american racing slår sjelden feil :-) (bortsett fra prisen :-()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var endel tilsalgs på http://www.billisten.no

 

Sjekk ut rust i bakre hjulbue og i bagasjerommet ved hjulbuene, ved jekkfestene framme og rundt batterifestet og bremsevæskebeholderen.Ellers er disse bilene lette å mekke på og felger får du fra Dodge etc med 4,5" boltsirkel (114,3mm)

Ville gått for herregårdsvogn da disse er kjekke å sove i på treff etc :-)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøpe min. Har for mange prosjekter og for lite tid :-)

 

66 mod, favoritt, blå

 

veldig god stand, vært i en famile helt til jeg kjøpte.

men skal den bli strøken bør den lakkes (litt sliten orginal lakk)

kjørt ca 120 000 km

Nettopp eu godkjent, bortsett fra senkesett, er denne bilen så orginal som den kan bli. pris 25 0000 (ikke prutbar)

 

Jeg har nettopp flyttet til Hønefoss, men bilen står "hjemme" i Haugesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by old_volvo

Kan kjøpe min. Har for mange prosjekter og for lite tid :-)

 

66 mod, favoritt, blå

 

veldig god stand, vært i en famile helt til jeg kjøpte.

men skal den bli strøken bør den lakkes (litt sliten orginal lakk)

kjørt ca 120 000 km

Nettopp eu godkjent, bortsett fra senkesett, er denne bilen så orginal som den kan bli. pris 25 0000 (ikke prutbar)

 

Jeg har nettopp flyttet til Hønefoss, men bilen står "hjemme" i Haugesund

 

ja det kunne vært aktuelt ;) synd du ikke tok den med til hønefoss, da hadde jeg slippi og kjøre så langt for og se på den ;) lenge til jeg skal til haugesung og nå :( har masse slekt der så, hender jeg er der og ;) men får se over nyttår, har en merce jeg MÅ selge før ejg kjøper no nytt!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår