2rst1 Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 noen med erfaring eller som vet hvordan det er å sette 2.5 24v (192?hk) maskin i en bil som originalt er 12v (171?hk)? er det bare å skru ut og putte inn 24v eller? regner med at kasse, motorfester, størrelse o.l passer..? men hvordan blir det med ledningsnett? og hva bør en 2.5 24v ligge på i pris? takker for svar! Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by 2rst1 noen med erfaring eller som vet hvordan det er å sette 2.5 24v (192?hk) maskin i en bil som originalt er 12v (171?hk)? er det bare å skru ut og putte inn 24v eller? regner med at kasse, motorfester, størrelse o.l passer..? men hvordan blir det med ledningsnett? og hva bør en 2.5 24v ligge på i pris? takker for svar! Det er dessverre ikke plug and play :( ..etter det jeg har forstått passer ikke girkasse og ledningsnett overens.. Correct me if I`m wrong :) Hva er grunnen til at du skal skifte? Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rst1 Skrevet November 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by jarli Det er dessverre ikke plug and play :( ..etter det jeg har forstått passer ikke girkasse og ledningsnett overens.. Correct me if I`m wrong :) Hva er grunnen til at du skal skifte? pokker! nei, jeg har jo ikke bilen enda.. saken er at dersom jeg kjøper den bilen jeg har under lupen, vil den om litt trenge overhaling av toppen, pga den vanlige tikkinga som kommer når bilen passerer 200tkm.. og da tenkte jeg at det måtte være like greit å smelle i en ny maskin.. blir vel nesten samme pris... så det var igrunn litt kjipt..:rolleyes: Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by 2rst1 pokker! nei, jeg har jo ikke bilen enda.. saken er at dersom jeg kjøper den bilen jeg har under lupen, vil den om litt trenge overhaling av toppen, pga den vanlige tikkinga som kommer når bilen passerer 200tkm.. og da tenkte jeg at det måtte være like greit å smelle i en ny maskin.. blir vel nesten samme pris... så det var igrunn litt kjipt..:rolleyes: oki.. Har dere prøvd å justere ventilene? Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rst1 Skrevet November 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 nei, har ikke prøvd noe som helst.. har igrunn bare tenkt på hva som kan gjøres.. går det an å justere ventilene på denne maskinen altså, eller må de byttes? er heller ikke noe jeg vil hive meg uti på egenhånd, for å "spare" penger dette.. skal den leveres inn kommer det til å koste litt da.. vet aldri om det er mer som trenger utskiftning med det samme toppen er av.. noen andre spenstige maskiner som glir rett inn da? Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Det er en smal sak å justere ventilene på motoren "din" (m20) :) De som har gjort det før, bruker ca. 30-60 min,så det blir ikke så dyrt dersom du leverer den inn på verksted..mn er ventilene/kammen/løfterene osv. slitte, nytter det ikke å justere ventilene..og da begynner det å bli dyrt.. :( en 520i (m20) motor glir rett nedi;) Du kan alltids sette i en 535i motor eller en m5-motor:D Mn da må du også bytte girkasse og ledningsnett til motoren.. Originally posted by 2rst1 nei, har ikke prøvd noe som helst.. har igrunn bare tenkt på hva som kan gjøres.. går det an å justere ventilene på denne maskinen altså, eller må de byttes? er heller ikke noe jeg vil hive meg uti på egenhånd, for å "spare" penger dette.. skal den leveres inn kommer det til å koste litt da.. vet aldri om det er mer som trenger utskiftning med det samme toppen er av.. noen andre spenstige maskiner som glir rett inn da? Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Tviler vel på at han er intressert i å bytte til en 520 motor siden det er en 525 motor som står i. ;) Skal du ha en 535 motor må du bytte bærebro vist ikke blir det kræsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rst1 Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 hehe, ja det tviler igrunn jeg og på :) så det er stort sett bare 2.5i 12v som glir rett inn da altså.... hmm.. men, det er vel ikke det største problemet å nærme seg 200hk med en slik maskin heller.. så, hvis en 3.5 skal inn blir det mer arbeid enn en 2.5 24v.. passer pluggene (lednings) med hverandre? hvis ledningsnett følger med 24v( komplett med hjerne), da er det vel bare kassen som er problemet vel? 24v med kasse og ledningsnett, passer det? passer i plugger og akslinger? Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by 2rst1 hehe, ja det tviler igrunn jeg og på :) så det er stort sett bare 2.5i 12v som glir rett inn da altså.... hmm.. men, det er vel ikke det største problemet å nærme seg 200hk med en slik maskin heller.. så, hvis en 3.5 skal inn blir det mer arbeid enn en 2.5 24v.. passer pluggene (lednings) med hverandre? hvis ledningsnett følger med 24v( komplett med hjerne), da er det vel bare kassen som er problemet vel? 24v med kasse og ledningsnett, passer det? passer i plugger og akslinger? Det var ment som ironi med den 520motoren (var derfor jeg brukte ;) ) Det enkleste er nok å holde seg til m20..skal du ha større motor er det nok best å kjøpe komplett bil...det hadde iallefall jeg gjort,mn jeg er jo ikke deg:) Jeg har nettopp skiftet motor i bilen min, det ble en 12v m20b25..pga.: -mye lettere å få tak i -plug and play -ikke så stor forskjell i effekt og bensin-forbruk,sammenlignet med 24v -jeg har en m20b27 motor som skal puttes i når jeg har funnet ut hva som er galt med den.. -m20 er en del billigere i innkjøp - Jeg vil forresten anbefale deg å legge ut en post på bmwccn-forumet..der er det garantert noen som vet hva som må gjøres Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rst1 Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 forstod ironien!;) hva ligger en m20 på i pris? er like greit å putte i en slik da, gjerne addere en chip++ så duger den greit den og tenker jeg! men det kan se ut som at jeg like gjerne kjøper e36.. valgets kval..! Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by 2rst1 forstod ironien!;) hva ligger en m20 på i pris? er like greit å putte i en slik da, gjerne addere en chip++ så duger den greit den og tenker jeg! men det kan se ut som at jeg like gjerne kjøper e36.. valgets kval..! Oki:) Jeg betalte 6500kr for en komplett 525i som var gått 170 000km Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"BMW" Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by jarli Oki:) Jeg betalte 6500kr for en komplett 525i som var gått 170 000km Var det noen som helst problemer å få montert denne i 520`n? Har en 325i motor stående, lurer på om jeg ikke må inn med denne snart da d ser ut til at 2 liter`n holder på å si takk for seg. Lurer på å bytte bare topp og blokk, går det? Siter JUST REAL POWER!! NO TURBO SHIT!! 84 mod 320i 2.5 bilcross 88 mod 520ia 96 mod vw passat 84 mod 323i 2.5 83 mod 323i 2.5 x85 mod skropel x80 mod 320 2.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by "BMW" Var det noen som helst problemer å få montert denne i 520`n? Har en 325i motor stående, lurer på om jeg ikke må inn med denne snart da d ser ut til at 2 liter`n holder på å si takk for seg. Lurer på å bytte bare topp og blokk, går det? Det gikk uten problemer (jeg har jo 525i ledningsnett i bilen min,mn jeg kjenner en som har satt 525i motor i sin 88mod 520i og han skiftet verken ledningsnett eller hjerne slik jeg forstod han) Toppen er lik på 525i og 325i men jeg tror motorfestene på blokka er annerledes plassert...for langt framme eller for langt bak tror jeg det var.. Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Litt OT: Passer en 525 24v motor rett oppi en 520 24v? Tenker på om girkasse ol takler det/passer.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by "BMW" Var det noen som helst problemer å få montert denne i 520`n? Har en 325i motor stående, lurer på om jeg ikke må inn med denne snart da d ser ut til at 2 liter`n holder på å si takk for seg. Lurer på å bytte bare topp og blokk, går det? Gidder du å sjekke med kameraten din om det stemmer? har en 1988mod E34 520i M10 12v har lyst til å bytte motor til 525i M20 24v men gidder ikke hvis jeg må gjøre mye dritt... Siter [- BMW 520i E34 1988] [X BMW 320i E30 1984 Special edition - RIP] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.