alfredo Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Kan noen gi meg pekere til skifte av clutsj på en golf3 1,6 1997modell. på forhand takk alfredo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 tja, hvis du ikke er litt erfaren eller ikke har kunnskap om dette fra før vil jeg anbefale at du har med deg en mekaniker eller en som har litt peil da det er litt stress å skifte clutch :D Som f.eks at du må løsne motorfester, heve/senke motoren for å få bytta clutchen :) Måtte iallefall det på min 3'er Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfredo Skrevet November 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by chr1z tja, hvis du ikke er litt erfaren eller ikke har kunnskap om dette fra før vil jeg anbefale at du har med deg en mekaniker eller en som har litt peil da det er litt stress å skifte clutch :D Som f.eks at du må løsne motorfester, heve/senke motoren for å få bytta clutchen :) Måtte iallefall det på min 3'er Det er akkurat dette med motorfestene jeg lurer på eg er ganske erfaren med skruing, dfa jeg er utdannet maskinsjef for båter. Den eneste forhjuldrevne bilen jeg har skiftet clutsj på er en Trabant for sikkert 30 år siden alfredo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Jeg hadde heldigvis to kompiser som er mekanikere, men de måtte løsne på fremre motorfeste, og det til høyre slik at de kunne heve motoren slik at de fikk av den gamle clutchen. Men nå er ikke jeg så veldig mekanisk av meg, så finnes sikkert noen andre her som kan gi deg bedre svar enn meg:) Nå har jeg en en litt spesiell motortype så jeg vet ikke om det er litt forskjell der. Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Jeg skal til å bytte på min i jula, har ikke gjort dette før på golf 3 men på celica, 240 og sierra, og bakhjulstrekk er en drøm i forhold. Men som han sier her slipper man å ta ut motoren men helt hvordan resten går for seg lurer jeg også på. skal hive meg på dette om en mnd så litt info hjelper alltids på :D Så kom igjen dere allvitne internett mekanikere. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Må ivertfall løsne begge drivakslingane :D Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg