Hans Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Hvor mye kondens kan det egentlig bli i et eksosanlegg..? Fyra Camaron i sta, den har ikke gått på en good stund. Har gått max 1 time etter overhaling og eksosen er ny hele veien. Bilen som sto bak ble kliiisss våt for å si det sånn... :( Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRA Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 den går vel på vann da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 heh, din kødd! ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Nå må du huske at i tillegg til å suge inn fuktighet fra luften i forbrenningen, så produserer motorer en vanvittig stor mengde vann! En sånn stor motor som du sikkert har produserer nok veldig mye.. 305en jeg hadde hadde springlekk bak den og.. Hvis det er pakningen, så bør du jo få voldsomt overtrykk på kjølesystemet og det burde og forsvinne en del kjølevæske. Beste kontroll er å bruke et "snuse" apparat som "lukter" eksos i kjølevæsken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Som Nose mk1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 huh? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Når en starter opp en kald motor har jo eksosrøret en stor evne til å felle ut kondens fra eksosen siden det holder omgivelsestemperatur. Derfor vil alle biler spytte/dryppe litt etter kaldstart. Når katalysatoren får opp driftstemperatur (der den er montert) vil dette raskere gi "tørre" avgasser. Kaldt vær gir størst utfelling av vann. Men kliss våt?!! Kjørte du på tomgang for så å gasse litt? Om du har en vannlås (f.eks. foran bakaksel) vil plutselig øket eksoshastighet kunne ta med seg vannlåsen. Eksosen kan ikke ha blitt fylt i forbindelse med vask, regnvær eller morroklumper? Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaPowah Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Mens vi er inne på bil og vinterkjøring. Har siden i går opplevd at bilen har hikka litt. Dvs. ganske kraftig egentlig. Spesielt i 2 og 3 gir så virker det som om bilen ikke får bensin nok (jeg får iallefall den samme "bremsefølelsen" som man får når man ikke har mer bensin. Har hørt med noen andre og de sier at det kan være kondens ibensintanken. Japp.. har prøvd med kondensfjerner men det hjalp ikke så mye gitt. Kan det være problemer med bensinfilteret? Tett kanskje? En annen liten ting.. opplever at motoren eller et eller annet tikker av og til. Noen som har opplevd no lignende? Alt startet forøvrig i går. Har en Mazda 323 LX 1,6L om noen skulle lure på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.