Gasell Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Har kjøpt meg en caddy diesel. Problemet er at bilen er litt lei å få i gir. Tror egentlig problemet er at giroverføring trenger å bli justert i forhold til plassering av girspak. Noen enkle triks på dette. Vet at på opel kan man låse kasse i fri med en liten pinne som settes inn i et hull i kassa, og da står den i fri. så Setter man girspaken der den skal stå, så fester man giroverføringa til kassa. Er det sånn på wv også?? Er i 5trinns kasse. Hvor står motornumeret på motoren? Siter Calibra Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sifpilsen Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Om det er første og andre-gir som er vanskelige, er det bare en sånn greie VW alltid har slitt med. Siter x-'91 Mazda Mx5 1.6 x-'81 Golf 1 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Kjøp deg en rep. manual, (husker ikke hva de heter i farta, men det er de som alle bil rekvisita butikker selger..) der står det ganske bra forklart hvordan man skal stille inn girkasse-overføringene. Har selv bygget om fra automat til manuell på min egen, så det der veit jeg alt om.. ;) Hvis den er vanskelig å få i gir, og bilen ikke er tukla med, så beror det sannsynligvis på slitte foringer i feste nærmest torpedoveggen der! De foringene er det veldig mye belastning på og de er slitt på nærmest alle golfene rundt omkring... Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg