munin Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Har man to turboer har man med 100% sikkerhet to wastegater også. det vet jeg vel. har hvist vanskelig for å formidle spm mitt.. hvordan måler man hva èn av de turboene ladder med, slik at man kan justere wastgatene slik at de ladder likt? grunnen til at jeg henger meg opp i dette er at det fort kan bli en aktuell problemstilling i et kommende prosjekt. Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Bruker en vanlig,hånddrevet trykk-pumpe (med manometer så du ser trykket du justerer med) og justerer så wastegatene åpner likt...før du i det hele tatt starter mølla. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Turboed1 Bruker en vanlig,hånddrevet trykk-pumpe (med manometer så du ser trykket du justerer med) og justerer så wastegatene åpner likt...før du i det hele tatt starter mølla. :) Dette er vel egentlig ikke nødvendig hvis en kjører med to HELT like gater med nøyaktig samme fjær? (Her er det snakk om kvalitetsvarer (les: HKS, Tial m. fl.), og ikke noe gorrjern de selger på Nille til Kr. 99,90). Hvis oppsettet er nøyaktig likt på begge sylinderbankene - er det da nødvendig å sjekke? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Dette er vel egentlig ikke nødvendig hvis en kjører med to HELT like gater med nøyaktig samme fjær? (Her er det snakk om kvalitetsvarer (les: HKS, Tial m. fl.), og ikke noe gorrjern de selger på Nille til Kr. 99,90). Hvis oppsettet er nøyaktig likt på begge sylinderbankene - er det da nødvendig å sjekke? Neida...det er viktigere hvis man skal stille det opp og det er justerbart. Er det låst,er det låst. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 elektrinisk boost controller ordner vel dn biten perfekt? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 turboed1: takk for et fornuftig, å inteligent svar. :) Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Bare hyggelig...er jo derfor forumet finnes. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.