G40Turbo Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Morsomt projekt du har må jeg si, lykke til videre. Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Polo GT innsug har ankommet. Porta topp hentes i morgen. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Dette blir bra:D Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Mest sannsynelig vil jeg ha en Schrick trim kame til salgs snart, skulle dette være int??? Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Bilder av toppen. Nyoverhalt og porta. Polerte ventiler med endra setevinkler for bedre fløde. Fikk med ett annet toppdeksel også. Dr.Bass: Dette blir bra håper jeg, men "noe" skjedde med motoren i går... Kjørte pent og plutselig begynnte det å ryke blått som fan, skal ta av toppen i morgen. Forhåpentligvis er det topp-pakning, i værste fall er det skjedd noe med stempelringer... Godt jeg har fri ut året:) G40Turbo: Skal bestille en spesial slipt kam for mitt oppsett nærmere våren. Men takk for tilbudet:) Hvilken av Schrick kammene er det? Er det den du bremset ~170hk med?(mener å ha hørt at du har såpass med hk) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Originally posted by VEPSEN Bilder av toppen. Nyoverhalt og porta. Polerte ventiler med endra setevinkler for bedre fløde. Fikk med ett annet toppdeksel også. Dr.Bass: Dette blir bra håper jeg, men "noe" skjedde med motoren i går... Kjørte pent og plutselig begynnte det å ryke blått som fan, skal ta av toppen i morgen. Forhåpentligvis er det topp-pakning, i værste fall er det skjedd noe med stempelringer... Godt jeg har fri ut året:) G40Turbo: Skal bestille en spesial slipt kam for mitt oppsett nærmere våren. Men takk for tilbudet:) Hvilken av Schrick kammene er det? Er det den du bremset ~170hk med?(mener å ha hørt at du har såpass med hk) Hk er ikke noe jeg liker å prate så mye om men det er en 268grader kame. Lykke til videre med projektet. Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 He he, lille poloen din går godt hvertfall! Du får ha lykke til videre med vinterens mods du også!:) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Originally posted by VEPSEN He he, lille poloen din går godt hvertfall! Du får ha lykke til videre med vinterens mods du også!:) Takk for det, skal vel snart hente polo`n fra Arild Rud, en del tekniske problemer med den, som jeg håper blir løst snart Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Vepsen: Det var jo dumt å høre, får håpe det bare var pakningen da. Etter at jeg tok ut toppen istad fant jeg ut at jeg hadde hatt noe kraftig tenningsbank som toppen hadde merka, heldigvis har jeg jo en ny en som jeg smeller på nå. Tror du det hadde vært mulighet for å få gassen og sånn snart også da, siden du har ferie?;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 drbass: ja, det skulle være mulig det nå. hadde vært fint å bli kvitt de eksos røra deres.... Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Vepsen: Innboksen din er full....har prøvd å svare deg i tre uker nå... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Var netopp på jobben for å stille en diagnose på hva det feiler motoren : startet opp og kjørte den varm- ikke noe blårøyk!??? Tok en syl.lekk.test- ok. Testeren viser ikke % lekkasje men den har tre felt- rødt,gult og grønt som er gradert fra 0-10 i hvert felt. 0 er mest lekkasje og 10 er minst i hvert felt. Lekkasjen/tettheten lå på ca 8,2-8,4 i det grønne feltet alle sylinderene. Det lakk ned forbi stempla på alle sylinderene. Jeg har mao. fått tak i en av de ettertraktede selvreparerende G40 motorene:D He he he! Men seriøst, dette er jo litt spesielt at det blir bra av å stå i noen dager. Skal gå over veivhus ventilasjon systemet så det ikke er noe kødd der og prøvekjøre den en tur i morgen. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Thats the magic of christmas :) Smellinga mi har flyttet seg til 0,8bar nå i stedenfor 0,7 bare ved å kjøre bilen litt:rolleyes: Skjønner ikke noe Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 tøft prosjekt! Men hva mener du med at du sveisa en trykkboks og bolta på spjeldhuset? forklar.. :) Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Speedfile: Orginal spjeldhuset ser ut som en vanlig 2-ports forgasser, det var ikke mulig å få festa en turbotrykk slange til spjeldhuset. Jeg sveisa derfor en liten firkanta boks med ett kort 2" rør utifra boksen.Boksen bolta jeg til spjeldhuset med de 2 orginale boltene og turbotrykk slangen tredde jeg inn på 2" rør stussen. :) Grunnen til olje røyken var tett veivhus ventilasjon. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.