raboc Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by EspenB Det er den oppgraderingen jeg lurer på, som nevnt i tråden om bilen min. Men det er jo klart at kan en få denne oppgraderingen, med muligheter for selv å kunne justere fordelingen, da er man jo i himmelen:D OK; var det jeg regnet med, men lurte litt på om Eyelid snakket om girkasse :-) Reg. reimen skal på min ihvertfall holde 180k. Service på hver 15k med en liten på 15k, stor på 30k liten igjen på 45k osv. Sølv er forresten en fin farge:D Uansett hvilken farge du velger, pass på å få alcantara interiør. Det er bare helt kånge:D Det var da langt skiftintervall - alle andre 1.8T (muligens utenom TT 225?) har vel 120k, og folk anbefaler at man i hvert fall ikke venter lenger (selv byttet jeg på 100k). Er det en annen konstruksjon på disse motorene? Når det gjelder interiør så er jeg veldig enig - interiøret i min A3, spesielt stolene, er utrolig simple i forhold til dem man finner i S3. Så til det jeg *egentlig* ville si; forsøk å finne en bil med så mye utstyr som overhodet mulig -- det vil lønne seg veldig den dagen du står der og skal selge den igjen (om det skjer da :-) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Jeg er helt enig i at det er et veldig langt intervall på reg. reimen. Men undersøkte intervallen for noen uker siden. Det gjelder nok bare S3/TT inntil midten av 2000 når faceliften kom. Forøvrig er jo TT og S3 stort sett identiske i motor og understell. Og det åpner for å kunne handle mye morro i USA til en grei pris og lav dollar:D Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 regreim og turborør er jo greie ting å bytte så man har en garanti ovenfor seg selv - uansett 1.8T ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Hvilket turborør tenker du på da? Er enig med deg om at en venter ikke for lenge med å bytte reg.reim, men når en vet hva Møller tar for jobben, så bytter man ikke i hytt og dynevær heller...... Og min har intervall på 180k, men kommer til å bytte før dette. Det er noen som har denne intervallen, men de fleste har 120k. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 nå har jo blokka på K04 turbo 1.8Tene annen blokk når det gjelder oljekjøling (K04 = 210/225hk originalt) enn standard 1.8Tene under 200hk. Vet ikke hvordan oljesystemet er totalt sett på disse motorene, og om det med kanalene skulle gjøre noen forskjell tviler jeg på. Men, på alle std 1.8T motorer så er det en klar tendens at røret som går fra turboen med olje, her klumper oljen seg og tetter. Er vel bare underdimensjonert rør eller noe som fører til at dette et problem. Dette medfører etterhvert turboras på 1.8T. Omfanget kan minskes om man alltid kjører bilen ned etter kjøring, men jeg tror det kommer på alle sammen før eller siden. Greit å være litt ops på ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Godt poeng det der. Har hørt at det kan lønne seg og demontere alle rør og rengjøre av og til, men ikke at det har ført til turboras. Uansett, så skal alt av i løpet av vinteren, for jeg skal være helt sikker på at alt er helt på stell før chip og eksos monteres. Skal og utføre en del andre små mods jeg har pønsket ut:) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by jørn bergflødt Sitter å lurer litt på om jeg skulle selge A4'n og kanskje importere meg en S3 (99-2000) Noen som veit om ting man burde være obs på?? Barnesykdommer? Går S3 bra?Var ute å prøvde en TT 180hk her om dagen, og ble ikke imponert. Jørn Jeg vet om en svart S3 med alt utstyr 2002 mod med recaroskinn i svart og navi+ 19 hjul... mm.... og chip det glemte jeg.. ;) Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Audi-S4-Biturbo Jeg vet om en svart S3 med alt utstyr 2002 mod med recaroskinn i svart og navi+ 19 hjul... mm.... og chip det glemte jeg.. ;) Blir nok i dyreste laget den tenker jeg. Men takk for tips. Er i full gang med å kikke på biler i tyskland nå.En kamerat som driver med det, og tror jeg skal klare å få en inn for mellom 200-250 en plass. Å espen tusen takkfor mye bra info! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Bare hyggelig:) Gi en lyd når du har funnet deg en da. Kan sikkert legge ut noen linker til div snacks til oppgraderinger osv når den tid kommer Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Er Xenon standar på S3'n? Har en sen 99 mod på gang nå!! Men står ikke Xenon i annonsen. Men stort sett alle andre hardet! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Alle S3'er har xenon som standard. Pre facelift har noen to delte lykter som bare S3 har, mens etter facelift har de hele lykter, lik A3, men dog fortsatt Xenon. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by EspenB Alle S3'er har xenon som standard. Pre facelift har noen to delte lykter som bare S3 har, mens etter facelift har de hele lykter, lik A3, men dog fortsatt Xenon. Takk for info Espen!! Da er en svart 2000 S3 med lyse skinn recaro seter 99% sikker i boks!81000 km på telleren ÅÅÅÅ er julegave det!! Bilder kommer! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Til torsdag er denne på vei oppover til norge!!:D Gleder meg! Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Gratulerer med RÅ bil!! :D Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by Danna Gratulerer med RÅ bil!! :D :D :D Jo takker så mye. Gleder meg skikkelig nå. Og håper på litt snø her på østlandet! Skal legge ut no bilder bare den er i havn, og vasket og polert litt!!;) Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.