Gå til innhold

Vurderer kjøp a S3!!

Ranger emnet


jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by jørn bergflødt

Sitter å lurer litt på om jeg skulle selge A4'n og kanskje importere meg en S3 (99-2000)

Noen som veit om ting man burde være obs på??

Barnesykdommer?

 

Går S3 bra?Var ute å prøvde en TT 180hk her om dagen, og ble ikke imponert.

 

Jørn

 

S3 1998-98 Har en del problemer med Boch elektronikken. En S3 går mye bedre enn en TT med den lille motoren. Og hvis du chipper den så får du en bil som virkelig sparker i fra. 270hk og en veldig fin effekt kurve, Spesielt i forhold til en chippet 2.2T

2000 modellen med facelift er å annbefalle :)

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi-S4-Biturbo

 

S3 1998-98 Har en del problemer med Boch elektronikken. En S3 går mye bedre enn en TT med den lille motoren. Og hvis du chipper den så får du en bil som virkelig sparker i fra. 270hk og en veldig fin effekt kurve, Spesielt i forhold til en chippet 2.2T

2000 modellen med facelift er å annbefalle :)

 

Veldig ok biler ja. Dessverre blir faceliftmodellene relativt dyre, så du kan jo vurdere å gjøre som jeg gjorde - kjøpe en A3 TQ i stedet. Ikke like tøff, ikke like sterk, men du verden så mye rimeligere :-)

 

Ellers skjønner jeg ikke helt sammenligningen din med 2.2T, og må ærlig innrømme at jeg til tider savner femmeren.

 

Til Jørn: Løp og kjøp! :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar gutter:D

 

Hadde sjøl en S4 2.2 før. Orginal da riktignok, og må si jeg savner den sjøl jeg!

 

Når i 2000 kom faceliften da?Mnd lissom?

 

Har regnet endel på det, og tror faktisk å hente en S3 ville være veldi lønnsomt mht hva de ligger på her i Norge!

 

Til deg med A3 TQ. Ert sikker et godt alternativ, men skal det være så skal det være!No offence;)

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

Til deg med A3 TQ. Ert sikker et godt alternativ, men skal det være så skal det være!No offence;)

 

Ikke noe er bedre enn 'the real stuff' :-)

 

Tror også det kan være penger å spare på å hente en bil i Tyskland; ikke minst er det lettere å finne en bil slik man vil ha den.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

Veldig ok biler ja. Dessverre blir faceliftmodellene relativt dyre, så du kan jo vurdere å gjøre som jeg gjorde - kjøpe en A3 TQ i stedet. Ikke like tøff, ikke like sterk, men du verden så mye rimeligere :-)

 

Ellers skjønner jeg ikke helt sammenligningen din med 2.2T, og må ærlig innrømme at jeg til tider savner femmeren.

 

Til Jørn: Løp og kjøp! :-)

 

 

effektkurva er forskjellig.. får en kjappere bil med 1.8T enn en 2.2T med begge på 270hk..... har hatt 2.2T selv jeg så det var ikke noen negativt mt den......

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT180 og S3 er to helt forskjellige biler, og stiller ikke i samme klasse.

Du vil nok får en helt annen opplevelse av en S3. Kan anbefales:)

Hvis jeg ikek tar helt feil, så kom faceliften i slutten av 2000, men hvorofr gå for den? Det er stort sett bare lykter som er forskjellige, og faceliften har make til A3, og det vil vi vel ikke? Da synes jeg selv at pre facelift modellene er finere, for de har xenon de og, men det er bare S3 som har disse lampene.

Ellers har det vært lite tull med disse bilene, men litt små mask har det vært med coilpakkene på noen av modellene. Det er og vanlig med "galvaslipp" nederst på dørene, men dette dekker rust garantien på bilen i 10 år. Har selv hatt min inne for utbedring av akkurat dette.

Chip og eksos er en billig og grei måte å få ut ca 270hk. Da begynner det å gå greit. Ellers kan en med fordel oppgradere bremser og dempere hvis en skal bruke den til litt mer enn bare matpakke kjøring.

Lykke til, løp og kjøp.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

TT180 og S3 er to helt forskjellige biler, og stiller ikke i samme klasse.

Ellers kan en med fordel oppgradere bremser og dempere hvis en skal bruke den til litt mer enn bare matpakke kjøring.

Lykke til, løp og kjøp.

 

Takk for svar Espen!!

 

Begynner bare å få mer og mer lyst på S3 jeg nå!

 

Men er avhengig a å få solgt A4'n først!

 

Så om du vet om noen som vil ha en strøken entusiasteid A4 tdi så rop ut!

 

Ligger på Autodb, og på til salgs her på forumet!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by EspenB

TT180 og S3 er to helt forskjellige biler, og stiller ikke i samme klasse.

Du vil nok får en helt annen opplevelse av en S3. Kan anbefales:)

Hvis jeg ikek tar helt feil, så kom faceliften i slutten av 2000, men hvorofr gå for den? Det er stort sett bare lykter som er forskjellige, og faceliften har make til A3, og det vil vi vel ikke? Da synes jeg selv at pre facelift modellene er finere, for de har xenon de og, men det er bare S3 som har disse lampene.

Ellers har det vært lite tull med disse bilene, men litt små mask har det vært med coilpakkene på noen av modellene. Det er og vanlig med "galvaslipp" nederst på dørene, men dette dekker rust garantien på bilen i 10 år. Har selv hatt min inne for utbedring av akkurat dette.

Chip og eksos er en billig og grei måte å få ut ca 270hk. Da begynner det å gå greit. Ellers kan en med fordel oppgradere bremser og dempere hvis en skal bruke den til litt mer enn bare matpakke kjøring.

Lykke til, løp og kjøp.

 

Da er iallefall A4'n solgt, og sjansen for at en S3 kommer før jul er store!

 

Hva ga du for din bil espen!

Og hadde det vært mulig med no bilder!

Og eller no andre tips taes imot med stooor glede!!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Jeg ga 255k +omreg. Fikk den billig av en dame som måtte kvitte seg med den.

 

Mer info og bilder: Espen's S3

Skal legge ut flere bilder til uken tenkte jeg.

 

Var en god pris det Espen!

Til å være i norge iallefall!

Har begynt å kikke litt i tyskland jeg nå.

Har mest lyst på svart eller sølv, men rød er oxo en mulighet!

 

Åssen er det m utsyr på S3'n?? De fleste skulle vel ha det meste a utstyr vel, eller?

Og service intervaller?Når byttes reg reim a??

 

Håper på svar. Bilen din var veldig fin forresten

 

Jørn:D

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne en S3 med Ace-Competition/Hohenester sport kasse, for DA kan du leke deg! :D

 

 

 

Originally posted by Audi-S4-Biturbo

effektkurva er forskjellig.. får en kjappere bil med 1.8T enn en 2.2T med begge på 270hk..... har hatt 2.2T selv jeg så det var ikke noen negativt mt den......

 

Mjoda, men så er det noen års forskjell i elektronikk, turboteknikk og en lavtrykks turbo på den ene av dem i dette tilfellet ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den oppgraderingen jeg lurer på, som nevnt i tråden om bilen min.

Men det er jo klart at kan en få denne oppgraderingen, med muligheter for selv å kunne justere fordelingen, da er man jo i himmelen:D

 

S3 har masse utstyr som standard. Det varierer litt fra bil til bil og fra år til år hvor mye utstyr.

Hvis du kikker litt her: NordicAudi under arkiv - faktabrosjyr - S3, så finner du en oversikt over hva som er standard i 2000 ihvertfall.

Her er og en Buyers Guide som du kan kikke på. 5 sider med info.

 

Reg. reimen skal på min ihvertfall holde 180k. Service på hver 15k med en liten på 15k, stor på 30k liten igjen på 45k osv.

Sølv er forresten en fin farge:D

Uansett hvilken farge du velger, pass på å få alcantara interiør. Det er bare helt kånge:D

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår