m0nster Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Hei Har en 89 mod 316 med en 92mod 318 motor i. Har merket at den noen ganger ikke går som den skal, spesielt om vinteren. Problemet er at hvis jeg kjører sakte og rolig på lavt turtall, eller ved jevnt turtall over lengre tid, begynner motoren å "hoste". Dette blir gradvis verre i noen minutter. Eneste måten å få den til å gå ordentlig igjen er å trykke inn clutchen og ruse opp til 5000-5500rpm noen ganger. Da går den ordentlig igjen en stund. Problemet ser ut til å oppstå fortere jo kaldere det er i været. Har byttet plugger, bensinfilter og sjekka tennledninger, rotor og fordeler. Har vært sånn i et par år nå, men det begynner å plage meg litt at jeg ikke har gjort noe med det nå, så... :p Noen forslag? Er vel en eller annen føler som er lit ute å kjøre kanskje? Og forresten, en ting til. VIndusviskerne har plutselig begynt å stoppe på toppen istedenfor bunnen av vinduet! Er det ett eller annet rele som ikke er sånn som det skal, eller må jeg skifte hele motoren? På forhånd takk :) Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by m0nster Hei Har en 89 mod 316 med en 92mod 318 motor i. Har merket at den noen ganger ikke går som den skal, spesielt om vinteren. Problemet er at hvis jeg kjører sakte og rolig på lavt turtall, eller ved jevnt turtall over lengre tid, begynner motoren å "hoste". Dette blir gradvis verre i noen minutter. Eneste måten å få den til å gå ordentlig igjen er å trykke inn clutchen og ruse opp til 5000-5500rpm noen ganger. Da går den ordentlig igjen en stund. Problemet ser ut til å oppstå fortere jo kaldere det er i været. Har byttet plugger, bensinfilter og sjekka tennledninger, rotor og fordeler. Har vært sånn i et par år nå, men det begynner å plage meg litt at jeg ikke har gjort noe med det nå, så... :p Noen forslag? Er vel en eller annen føler som er lit ute å kjøre kanskje? Og forresten, en ting til. VIndusviskerne har plutselig begynt å stoppe på toppen istedenfor bunnen av vinduet! Er det ett eller annet rele som ikke er sånn som det skal, eller må jeg skifte hele motoren? På forhånd takk :) Det med motoren er jeg ikke sikker på, har du sjekket vakumslanger? Kan være falskluft.. Når det gjleder vindusviskeren så er det en vanlig feil på E30, skruen på viskerstaget blir slitt over tid og begynner å gleppe. Det er sikkert det som har skjedd med din. Den har "gleppet" over en tann eller to og stopper nå på midten. Enkelt å fikse, er bare litt knot å komme til der skruen sitter.. Trenger bare løsne skruen som holder staget til viskerne, sette viskerne i riktig stilling og skru skruen fast igjen.. Hvis viskerne fortsetter å kødde kan det være lyrt å bytte deler. Hvis skruen blir altfor slitt vil viskerne slutte å fungere.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Vakuumslanger har jeg ikke sjekket. Er jo en god ide igrunn :) Den skruen... Kommer jeg til fra luftinntakene, eller må jeg gå inn fra motorrommet? Husker jeg tok ut motoren når jeg fikk bilen, det var jo ikke så mye jobb... Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by m0nster Vakuumslanger har jeg ikke sjekket. Er jo en god ide igrunn :) Den skruen... Kommer jeg til fra luftinntakene, eller må jeg gå inn fra motorrommet? Husker jeg tok ut motoren når jeg fikk bilen, det var jo ikke så mye jobb... Du kommer til ifra ventilene mellom vinduet og panseret. Det er lettere å ta ut motoren en å stramme skruen.. skikkelig knot å skru.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet November 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Okey, har noe å se fram til i helga da :p Noen som aner noe mer om det med motoren eller? Sjekket vakuumslangene og fant ikke noe feil der. Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Skiftet pluggledninger? Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Nei, du får vel kjøpe motor av meg da... Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet November 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Nei, har ikke skiftet pluggledninger, siden de skal ha over 2000 for dem på toshov og lignende sjapper. Har ikke sjekka hvor mye de koster originalt enda da... Men jeg har målt motstanden og den ser ut til å være i orden. Fra 5,78 kiloohm til 5,82 på pluggledningene. 2,16 på ledningen fra coil til fordeler.... Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.