Skidracer Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by clone baby Men en liten ting som er litt irreterende er att bilen pleier og være litt vanskelig og starte på kalle dager, og når jeg har kjørt den 5min etter bilen er startet så er det som jeg drukner den når jeg gir flat pedal, og så om jeg har vært "taxi" en lørdags kveld etter og ha kjørt den 3-4 timer så virker det som den blir helt druknet av noe, bilen bare ebber ut og poppler u-taktlig og så dauer den. Da må jeg dytte den og når jeg får start på den så flommer det masse sort røyk ut. WHY??:( Kan være lav spenning frem til pluggene. Hadde det på min, og den oppførte seg ganske likt. Kan være gamle morkne ledninger, slitt fordelerlokk, eller hva som helst. Men det tyder ihvertfall på at bilen din ikke forbrenner skikkelig! Kan det være du har feil temperatur på pluggene? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by Skidracer Kan være lav spenning frem til pluggene. Hadde det på min, og den oppførte seg ganske likt. Kan være gamle morkne ledninger, slitt fordelerlokk, eller hva som helst. Men det tyder ihvertfall på at bilen din ikke forbrenner skikkelig! Kan det være du har feil temperatur på pluggene? Mm, du sier noe der. Tok meg noen dager og så litt hvordan motoren og komponentene var satt opp, og da jeg så litt nermere på innsugs manefoilden, så så jeg att en sensor, kansje map sensor, som var blåst, støpselen var røke og måle pinnene var gåen, så jeg tok meg en tur til bilhuset (Mitsu forrhandler) og fikk kjøpt meg en lik en av en svimlende pris av 600kr :( (org del som ikke kunne fåes kjøpt hos bil extra osv) Da jeg skrudde ut den ødelagte sensoren så fosset det kjøle vann ut, så regner med att den målte tempen på kjølevannet ;) Men har ikke testet bilen etter dette forde jeg har litt trøbbel med og få tenningen til og stemme over ens med resten av motoren :( Men slike "preformance" Tennplugger, coiler og tennplugs ledninger, hvor får jeg tak i slikt til min bil? hvem selger slikt? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 AST? Ganske sikker på at du får det hos Nohrspeed! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 skal ikke få deg tiger skinn inni bilen a=? Colt Turbo Project Da ble det ny bil på meg igjen og denne gang en Mitsubishi Colt Turbo 88mod. Liten og lett bil og ikke så allerværst i lakken heller. Bilen er org. svart og er senket en del. På-montert stor ic som opprindelig var fra en laste bil, og lade trykk på 0.6bar. Nyse-ventil er oxå påmontert samt div motor modifikasjoner. Bilen har en effekt på 150hk + - og trekker best på 3500rpm. Div mod's * Stor IC i front * "Nyse-ventil" * Senket forrand og bak (god og stiv) * Justert opp turbo trykk * Justerbar bensintrykks regulator i motor rom * Og en del ting jeg ikke kommer på nå :) Planer * Stort effektanlegg (3"fra turbo?) * Nye slisset/borret/ventilerte bremser * Green stuff bremse klosser * Sports filter * Større turbo * Bøtte seter/sports-ratt/sports-girkule bare for feelingens skyld :D * Div målere * Og masse annet snexs.. Kommer til og komme med mer info og bilder med tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 skal ikke få deg tiger skinn inni bilen a=? Was?! er du hora opp på noe eller? notin heh.. Nei takk, blir nokk 2stk bøtte seter og fler-pungts seler :) Men bare synn det skjer så lite med prosjektet no som jeg ikke har cash til og kjøpe noe annet enn benz og drikke ;) Forresten, bilen er nå på veien igjen :) Tok meg noen timer med og polere bilen skikkelig og resultatet ble ikke så aller værst. Testet også noen felger jeg hadde liggend. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Ble en GOD del bilder, men men.. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Ja! På tide med oppdateringer! Har du funnet ut av dette med fuel cut'en nå da? Men rattet?! Hallo?! Koster da ikke så mye! Skip byn en liten helg så er du godt på vei! Men vet du hva forskjellene på Colt turbo og vanlig er? For Colt er stygg men denne er grom! Digger den bilen! Selge? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Ja! På tide med oppdateringer! Har du funnet ut av dette med fuel cut'en nå da? Men rattet?! Hallo?! Koster da ikke så mye! Skip byn en liten helg så er du godt på vei! Men vet du hva forskjellene på Colt turbo og vanlig er? For Colt er stygg men denne er grom! Digger den bilen! Selge? Fule cutten fant jeg ut av og ringe de på nohrspeed eller ka det heter, han karen som jeg snakket med hadde en colt turbo lik min inne og da var det bare til og koble til en liten enhet som skulle fjerne denne bensin kuttings pungte, og da kom han med en grei pakke pris på 6000kr og det var med bremsing av bil før arbeid, oppkobling og midifisere hjernen (ECU'en), sette på en Boost controller, og etter det bremse den igjen for og se hva ytelsen av bilen uten fule cut, og etter det skru opp trykket + bensin/luft blanning og så bremse den til det mest optimale for min motor, da de gjorde dette på den forige colten de hadde inne som var for 6 år siden, så klarte de 0.95bar og en DEL hester mer :) Ratte jah :rolleyes: hehe, skal noe skifte den , samt gir kule pedaler for og få full pakke if u c. Tenkte på og kjøre Racing preg over bilen så: Ut med baksetene Inn med nye bøtte seter forrand Inn med hel-bur Gulv teppene skal ut Tak trekket skal ut Dør paneler skal erstattes med tynne alu plater eller kansje carbon? :rolleyes: Batteri skal flyttes bak Hoved instrumentene som spido, turteller osv skal vekk og erstattes med nye "guages" Kutte av bjelkene under panseret, i dørene og andre steder for og få ned vekten, men blir ikke akkurat så mye sikkrere i kolisjon, men ofre litt for vekten ;) Og masse annet jeg ikke kommer på nå, men om dere har forsalg så kom med det! :) Skal prøve og holde at av seter og ratt osv fra samme merke, som blir da Ralliart som er vell mitsubishi's "merke" innen racing. Noen av produktene jeg falt for: Olje lokk: Radiator lokk: Girkule: Pedaler: Setene: Noe form for Servo ojen tank lokk beskytter og bremse væske tank lokk beskytter (men må bare ha, hehe): Skilt plater for show bruk?: Og for deg Andreas_1, ett nytt ratt :) : Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
17utenBil Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 skam fett :P skulle likt å små fjærta i de rally art setene :P hva er prisen på de om jeg tør spørre ? Siter Lappen kommer :/ bilen kommer :/ i oktober 05 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hehe, utrolig hvordan slike små krutt-tønner av noen biler skjærer seg inn i hjertet. Stilig bil, fin med de "nye" felgene :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Vær så snill å la bilen være som den er utseendemessig! Den oser jo japansk boyracerbil på langt hold! Og behold rattet, det var skamfett:D Hvis ikke du skal ha det kan jeg få det?:D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg