eirikoo Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Nei, den var helt rå den, men hadde den i 2.5 år, og ville ha noe annet bare. Livet er for kort til å ha samme bilen alt for lenge. :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Hehe.. Du har rett i det. Forandring fryder.! Og det ser jo ut til at du ikkje akkuratt har gått ned i gradene angående bilvalg! :D Takk for konversasjonen forresten! *God Kveld* Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by eirikoo Nei, den var helt rå den, men hadde den i 2.5 år, og ville ha noe annet bare. Livet er for kort til å ha samme bilen alt for lenge. :D hehe.... Eirikoo = mediamannen ;) husker du var mye i media med s14a'n...... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Det ble litt PR ja. hehe. :) Det var moro det da. Har forøvrig vært en liten notis i en avis om STi-en også. :D Her er et scan.. :D http://home.no.net/eirikoo/sti.jpg Mediahora... Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Lærte litt om kamløse motorer på skolen i dag. Det er allerede laget mange av disse motorene. Alle de største bilprodusentene har laget motor som bygger på dette prinsippet. Og det vil bli 42 volt i biler fremover mye på grunn av disse elektromotorene som trenger en god del strøm. Helt klart en genial løsning å slippe kamaksler! (selv om jeg er fan av gode gamle motorer med støtstenger dah ) :D Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Hans Lærte litt om kamløse motorer på skolen i dag. Det er allerede laget mange av disse motorene. Alle de største bilprodusentene har laget motor som bygger på dette prinsippet. Og det vil bli 42 volt i biler fremover mye på grunn av disse elektromotorene som trenger en god del strøm. Helt klart en genial løsning å slippe kamaksler! (selv om jeg er fan av gode gamle motorer med støtstenger dah ) :D jo mer elektronik,jo mer problemer....syntes jeg da Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Helt klart, men så lenge det funker er det jo genialt! Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 så lenge det funker er det jo genialt ja.. men kommer jo itl å være mye problemer med det,, samma som det kommer til å bli med nye typen common rail som kommer til å komme nå snart.. magnetventiler som blir ødelagt ofte osv :/ blir vel sikkert magnetventiler det i motorene også?? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by audison "til de som bryr seg...." sitter på skolen og "nørder" litt med "Teknisk Ukeblad".... her står det at ett eller annet firma skal utvikle en firetakts motor uten kamaksler. Ventilene skal da styres av elektriske aktuatorer som blir styrt av bilens styreelektronikk..... dette kan jo gi uendelige muligheter innen motor trimming.... Mulig jeg tar feil, men mener å ha lest at formel 1 motorer ikke har kamaksler, men bruker pneumatisk?? løsning siden det vistnok mekanisk ikke er mulig lengre med "standard" løsning.. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 eg synst pneumatisk løsning høres litt tregt ut når det er snakk om F1 motor.. Er jo begrenset for fort luft kan flyte gjennom små og "tette" rør! Men dei får jo til mye som oss "dødlige" ikkje får nyss i i den sporten! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escort Speed Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Ducati motosykkler har ikke kammer der åpner ventilene av trykk. veit ikke hvordan det funker men så det på et program på Discovery channel.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Moldvarp eg synst pneumatisk løsning høres litt tregt ut når det er snakk om F1 motor.. Er jo begrenset for fort luft kan flyte gjennom små og "tette" rør! Men dei får jo til mye som oss "dødlige" ikkje får nyss i i den sporten! ;) Noen hundre bar i styringstrykk så....;) Da går det mer enn fort nok. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Masta_T Ducati motosykkler har ikke kammer der åpner ventilene av trykk. veit ikke hvordan det funker men så det på et program på Discovery channel.. hehe Ducks har desmodromisk ventil-system...de både åpner og lukker ventilen med en arm. Gjør at du kan ha sinnsvake kamprofiler som ventilfjærer hadde jobbet livet av seg på.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.