afen Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Jauda, nå er det på tide med bil, og hvorfor ikke kjøpe en skikkelig bil når man først skal ha seg noe? Jeg har sett på en 90 2.3 quattro 20V. Det jeg lurer på da er følgende: Hva bør jeg sjekke før jeg kjøper bilen? Vanskelig å montere senkesett\sportsfjører? Pris på forsikring? Har også tenkt å bygge litt anlegg i bila, kan noen ordne et bilde av bagasjerommet på en 90? Er det sant at det siste året man fikk levert manuell sperre på quattroen er 1988? Edit: Det er typ89 det er snakk om. Siter 1987 Audi 90 Quattro 1969 Volvo Amazon Low class, low budget, high octane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tassa Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Har samme typen selv og er veldig fornøyd. Senkesett? Denne bilen er originalt utstyrt med Audi sportsunderstell som er senket 25mm i forhold til andre A80 og A90 (m/10v motor) Dette sportsunderstellet er forøvrig samme som på S2. Ting å se etter ved kjøp? Tja, bremsekaliperene bak er et svakt punkt. Kontroller at disse fungerer som de skal. Drivledd må kontrolleres for slark/ulyd. Det finnes 8 stk. på denne bilen og koster en del å skifte. Oljelekkasjer fra motoren og hydraulikksystem. Ventiltikking ved kald motor er ganske vanlig på disse motorene. Tikkingen skal opphøre når motoren blir varm. Undersøk når registereima har vært skiftet. Registerreim skal byttes hver 120 000 km. (svært dyrt å skifte forseint!) Kontroller at sperren på differensialen bak fungerer. Ett trykk på knappen, kjør forsiktig rett fram og et lite grønt lys tennes + at ABS lyset i instrumentpanelet indikerer at ABS system er utkoblet. Sperren skal koble seg ut automatisk ved ca. 25km/t. Rust finnes normalt ikke på disse bilene, men en kontroll under mattene i bagasjerommet kan være lurt. Ofte kan det forekomme vannlekkasje i bagasjerommet på disse bilene. Listverk nederst på dørene bruker ofte å løsne. Bagasjerommet er jo ikke så stort. Bensintanken sitter bak ryggen på baksetet og tar en del plass. Alle typ 89Q hadde manuell sperre på bakdifferensialen. Pris på forsikring? Vanskelig å si. Kommer an på hvor gammel du er og hvor du bor. Jeg betaler ca kr.3200 i året (minikasko og 70% bonus) Dette er ting jeg kommer på i farten. Skal sende noen bilder etterhvert. Siter 5 - the magic number! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odyssey Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Jeg fant riktignok rust bak listene nederst på dørene. Kan vere et engangstilfelle, men det kan vere verdt å ha i bakhode til senere. Skal uansett ikke ha noen særlig betydning. Siter I have a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sidevay Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 eg betalar ca 14 000 på full kasko 16 000 km 23 år og 20 % bonus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Audi Coupe quattro 10V Jeg betaler 6500 i året, med 12k km og delkasko. 0 i bonus:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Jeg driver også å skal kjøpe meg en 90 20v quattro. Prøvekjørte en i går. Og eier sier at teflonringene bør byttes ettersom bilen har stått i 4år pga. skade og hel lakkering. Hvor mye koster det å bytte disse ? En ting som også bekymrer meg med denne bilen er at eier har fortalt med at den kan være vanskelig å få i 2. gir når det er kaldere enn 15-20 minus grader ute. Det er vel da sikkert synkronisering som er slitt ? Hadde ikke eier sagt det til meg hadde jeg ikke lagt merke til det, for jeg kjent ingen ting når jeg prøve kjørte den Ellers virker bilen helt fin, den har gått 191000km. Hvor mye er den egnetlig verdt da ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tassa Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Hva er teflonringer? (doble fustasjeopphengsforkoblinger?) Når det gjelder hellakkering, betal heller det det koster for å få en ordentlig jobb gjort. Bilen min ble hellakkert for 5 år siden og resultatet såg bra ut i ca. 1 år. Etter det, lakkslipp og sprekker i lakken. Fikk bilen hellakkert på nytt hos VAG (kostet mer enn flesk) i fjor sommer og bilen ser fortsatt ut som ny. Når det gjelder girkassen som er vanskelig å gire i 20 minus, er vel det ganske normalt. Ingen girolje liker å ha det så kaldt. Det egentlige problemet ligger sikkert i litt slark i giroverføringa. Verdi, vanskelig å si. Tilstanden avgjør, + at det er ikke hver dag en kommer over er slik bil. Siter 5 - the magic number! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg