Mr Deej Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Jeg driver å lufter ideen min lit med vanninsprøytning på bilen min. Grunnen til det er at jeg merker at bilen går merkbart mye bedre når det er fuktig vær ute, og dette selvom IAT'en min ligger på rundt 7 grader nå for tiden. Det jeg tenkte på er å dra lage en liten beholder med vann et eller annet sted i motorrommet og dra en slange med turbotrykk ned i beholderen. Derfra til en dysa sveiset fast i dumpventilrøret som ligger rett før gassspjeldet. Deretter skaffe en trykkvakt av noe slag som trigger dysa ved et eller annet lade trykk... Men så et par spørsmål som jeg ikke har klart å søke meg frem til her: 1. Hvor mye vann må dysa klare å levere får at det skal bli "nok"? regner med at for mye vann ikke er noe særlig bra heller.. Stikkordet er W/F ratio 2. Kan jeg bruke bensindyse (272cc) selvom vanntrykket bare blir 1.5bar ? 3. Har hørt noe si at man skal sette dysa før turboen pga att det blir finere forstøvning av vannet.. ? Veit det er har vært lignende diskusjoner før, men fant ikke alle svarene på det jeg lurte på. Har sett litt på det MF2-systemet fra aqaumist men jeg synes det er litt dyrt for styringssystem til bare vann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Mr Deej 1. Hvor mye vann må dysa klare å levere får at det skal bli "nok"? regner med at for mye vann ikke er noe særlig bra heller.. Stikkordet er W/F ratio Sjekk kalkulatoren nederst på denne siden. Sjekk også her av og til for "billige" sett. Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Okai, takk! 4. Vil vanninsprut fukke med WB lambdaen min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Mr Deej Okai, takk! 4. Vil vanninsprut fukke med WB lambdaen min? Usikker på det men se her hvor enkelt noen gjør dette. Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Takk takk! du er en gud på å leite på nettet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Mr Deej Takk takk! du er en gud på å leite på nettet :D Takker, men det er vel mest fordi jeg også har vært inne på tanken. Hadde en kompis med en 240 og 2,5l turbomotor med vanninnsprøytning. Han hadde en dyse pr sylinder. Fikk aldri den effekten han ville ut av dette, men et solid godt forsøk endte på ca 300hk. Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Hva med dette isteden? Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by VEPSEN Hva med dette isteden? Jeg tenkte egentlig på å stashe sammen noe selv, skal se om jeg finner ut av spørsmålene mine etterhvert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Ok! Har planer om ett veldig enkelt vann/sprit innsprut selv... Vanlige bensindyser vil etter det jeg har hørt ikke funke særlig lenge på vann før de tar kvelden. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Har vært inne på tanken selv og jeg tenkte jeg skulle bruke den orginale overtrykksensoren som orginalt kutter tenning når trykket når 0,86bar. Men hva er best av sprit og vann egentlig. Og vil ikke mye mengder vann gjøre at det blir dårlig forbrenning? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 du MÅ ha dysa før turboen pga trykket i innsuget når turboen lader. Eller så må du ha ei pumpe som pumper ved mere trykk en turboen lader.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 man kan bruke en blanding av metanol og vann, 50\50 funker men jeg tror det som er mest normalt er 70\50 blanding. rett på meg om jeg tar feil, leste om dette i går før jeg la meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villis Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Heelt feil! Her er det kun 96 som gjelder :D :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 70/50 blir nok litt vanskelig, men det er anbefalt med 20% metanol. Da fryser det ikke samtidig som metanol har et oktantall på 113. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg