Gå til innhold

trimming


elten

Anbefalte innlegg

på min så gikk det ut fra den boksen som triggerhappy har og inn på en catch tank for å skille ut olja igjen. Lagde alt selv i aluminium jeg. Kosta meg 300 i slanger. Helt kurant og så fint ut..

 

ellers så var det samme "typen" opplegg som triggerhappy har. Med lufting på begge sider av blokka.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elten

ok.Ka gjere den tanken?

og kor kobles den inn?

 

Skiller olja og oljedampen. Olja går i retur til bunnpanna, oljedampen slippes ut i en slange under bilen. Dermed slipper du å få olje/oljedamp inn i turbo/innsug sånn som med originalt. Dessuten lufes det bedre (større slanger/uttak) så det blir mindre trykk i veivhuset.

 

Lufting på begge sider er en fordel, men er ikke helt nødvendig for den effekten vi snakker om. Tanken er forresten laget for å kunne får lufting fra begge sider.

 

Riv vekk originale veivhusventilasjonen, blind der det går inn i luftfiltere. Så skrur du inn en stuss inn i blokka der originale ventilasjonen kommer fra. Slange derfra og opp til tanken. En slange fra tanken ned i bunnpanna, er vel en bolt som sitter på høyresiden av blokka uten å hjøre nytte. Bytt ut denne med en slangestuss og koble slange mellom den og tanken. Til slutt tar du en lang slange fra hluuet der oljedampen kommer ut, og trekker under bilen for å slippe griseri/lukt.

 

Husk å varmeisolere slanger bedre enn det som vises på bildet av min.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På en bil med orginal chip så skal den kutte ja, så du nesten skaller i ruta.

 

Er det chip i den, så kan den være av typen som ikke henger seg så veldig opp i map sensoren. Lorentz vet jeg hadde det en gang i tiden, å da er det bare å lade på. Sånn til å dra ut 4 rde og 5 gir er ikke sundt

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triggerhappy:

Vet du hvor store disse stussene skal være?

Er det metriske gjenger eller tommer gjenger?

 

Foresten, du skriver:

 

Skiller olja og oljedampen. Olja går i retur til bunnpanna, oljedampen slippes ut i en slange under bilen. Dermed slipper du å få olje/oljedamp inn i turbo/innsug sånn som med originalt.

 

Er der ikke fint hvis oljedampen bare går i retur inn i bunnpanna?

Eller vil det bygge opp trykk....?

 

Har også hørt at oljedampen skal være inn i turboen, for smøring... kan du avbekrefte dette?

 

Mvh

Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjarth

Triggerhappy:

Vet du hvor store disse stussene skal være?

Er det metriske gjenger eller tommer gjenger?

 

Foresten, du skriver:

 

Skiller olja og oljedampen. Olja går i retur til bunnpanna, oljedampen slippes ut i en slange under bilen. Dermed slipper du å få olje/oljedamp inn i turbo/innsug sånn som med originalt.

 

Er der ikke fint hvis oljedampen bare går i retur inn i bunnpanna?

Eller vil det bygge opp trykk....?

 

Har også hørt at oljedampen skal være inn i turboen, for smøring... kan du avbekrefte dette?

 

Mvh

Bjarte

 

Sorry, aner ikke dim. Hør på cosworth.no, sikkert noen som vet det. Eller let litt på cossi.info (eller cossie.info).

 

Poenget er å lufte bedre(Mindre trykk ja). Og det gjør den ikke om dampen ikke går i friluft, for da har du et lukket system.

 

At oljedampen er bra for turboen stemmer ikke. Turboen får smøring der den skal ha smøring, masse olje inni huset og turbinen tjener ikke til noe.

 

Hva er det du vil frem til Ryeng?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kammer, fra og med BD14 må du skifte stempler, eller dreie av dem, er forøvrig ellers helt unødvendig for å oppnå den effekten det snakkes om her, std kammer rekker til godt over 400hk. Av turbovalg ville jeg godt for en T34 steg3 med 360 lager, den er optimal for ditt oppsett.

Større bensinpumpe eller justerbare kamdrev er eller ei nødvendig for denne effekten, men anbefaler åpent luftfilter og et 3" eksosanlegg.

Porting er en vurderingssak, koster jo fort endel kr, og river gjerne med seg en full topplokks-overhaling, regn med over 6k, men planlegger du mere trim seinere, så er det et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår