Golf 3 GTD Special Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by Oleee Hva slags foringer har du Tommy? Skifta rundt om eller? Har problemmer med Golf'n at den "dunker skikkelig" nedi når jeg kjører over humper o.l :( Jeg har ikke bytta enda i min, men tenkte på polyretan foringer når jeg først skal kjøpe. dem koster ltt mer men er etter mitt skjønn vært alle kronene ekstra. Den dunke lyde din høres ikke helt bra u ole. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by Oleee Var dette orginale foringer eller PowerFlex foringer? Forresten, var dette "bare" foringene bak eller rundt om bilen? Må nok vurdere foringer jeg også! :) Var originale foringer ja.. Alle foringene bak + en sånn dinseboms til bremsene som var rusta istykker.. Tommy: grunnen til at de brukte så lang tid var at alt var rusta fast under der.. fikk ikke løs noe.. De tok av hele brua for å banke, varme, borre, presse, banne og slite, likevel var det bare såvidt at de fikk de ut.. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by KingCamel Var originale foringer ja.. Alle foringene bak + en sånn dinseboms til bremsene som var rusta istykker.. Tommy: grunnen til at de brukte så lang tid var at alt var rusta fast under der.. fikk ikke løs noe.. De tok av hele brua for å banke, varme, borre, presse, banne og slite, likevel var det bare såvidt at de fikk de ut.. Fast pris er en fin fin ting :rolleyes: men men da så, men jeg hadde nekta å betale så mye uansett. Og visst dem har riktig verktøy med presse og braketter til den bilen er det ingenting som siter for fast, eneste man ikke får løst er avlastningsventilen til bremsene, de unbrako skruene er alltid rusta fast, så da må man skjære den av og sveise den på igjen. Men visst dem ikke har riktige verktøyet kan jeg skjønne prisen på arbeidet. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaaos Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Er det noen som har bilder av verktøyet for skifte av foringer?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by KingCamel Var originale foringer ja.. Alle foringene bak + en sånn dinseboms til bremsene som var rusta istykker.. Tommy: grunnen til at de brukte så lang tid var at alt var rusta fast under der.. fikk ikke løs noe.. De tok av hele brua for å banke, varme, borre, presse, banne og slite, likevel var det bare såvidt at de fikk de ut.. Var dette hos Møller? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Oleee Var dette hos Møller? Nei, dette var hos Hell Bil. Snakka med møller i ettertid å de sa at de pleide å ta ca. 5000,- for jobben.. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by KingCamel Nei, dette var hos Hell Bil. Snakka med møller i ettertid å de sa at de pleide å ta ca. 5000,- for jobben.. 5 lapper for jobben ja? Men da i dette tilfelle, foringene rundt om på bilen da? Muligens problemmet mitt kan være hjullageret? Nei, ikke veit jeg.. :confused: Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Oleee 5 lapper for jobben ja? Men da i dette tilfelle, foringene rundt om på bilen da? Muligens problemmet mitt kan være hjullageret? Nei, ikke veit jeg.. :confused: 5000,- for jobben og delene.. Hvis du er usikker, få noen på møller eller noe sånt til å kjøre seg en runde med den for så å se litt på understellet.. De kan nok fortelle deg noe :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Har de brukt 8 timer på denne jobben bør de faktisk vurdere å begynne med å strikke sokker i stedet. Men: Det er skikkelig drittjobb deluxe. 3-4 timer kan man gjerne regne med. De gamle foringene er ofte en hatjobb å få ut, men går veldig lett med luftmeisel. Bare å slå de sønder og sammen. Når de gamle er ute må man ta litt grovt pussepapir og pusse litt der foringen skal sitte før man setter i den nye. Må forøvrig bytte disse foringene på Vento'n min nå (har vært på eu-kontroll)... :( Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.