Gå til innhold

Verdien på min bil

Ranger emnet

Erik Nygård

Anbefalte innlegg

Bilen er en 1992 Audi 100 2.3 quattro sedan.

Km: 159000.

Vurderes solgt i løpet av vinteren eller våren.

Den har hvite blinklys, komplett Hella baklysrampe a la S4, el-klima, diff-sperre, oljetrykk/temp, utetemp, skipose, korsryggstøtte, høydejusterbare lys, sentral-lås, ABS (med av/på-funksjon), sporteksos, Koni sport (justerbare) foran/Sachs sport bak, Eibach progressive fjærer (senker 35/30), 18" Zender med godt brukte Michelin Pilot Sport sommerdekk, 15" alu med knall nye piggfrie. Original radio med fire høytalere. Pluss belyst nøkkel med flunkende nytt batteri. :D

Kosmetisk veldig bra stand, med kun et par ubetydelige parkeringsbulker (synes knapt).

Teknisk meget godt vedlikeholdt, der alt virker som det skal. Både ute og inne.

Kun den beste syntetiske olje er benyttet. Oljefilter er byttet ved hvert oljeskift.

Luftfilter (sport) er rengjort årlig. Støtdempere er kun et par somre gamle. Toppdekselpakning skal byttes (grunnet litt svetting). Nye, originale tennkabler ble kjøpt i fjor sommer.

Skiver + klosser ble byttet i høst. Samtidig ble kalippere overhalt.

Fint om jeg får noen pristips, så jeg priser rett på første forsøk.

PS!

Jeg har prøvd et par tjenester på internett, men der oppdateres prislistene hvert fjerde år, eller så ser det ut.

Dumme tønner ruller mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste priser bilene skamhøyt. Noen virker bare griske. Kan bare ikke fatte at de får solgt dem.

~100.000,- for 10 og 12 år gamle biler ser rimelig drøyt ut i mine øyne.

Jeg skulle gjerne tatt 100.000 jeg, altså. Hadde jeg bare kommet over den rette idioten. :)

Ingen som har noen formeninger? Hva ville dere gitt, om dere likte bilen? Dette er ingen budrunde, da. Jeg vil bare ha hjelp til å finne ut sånn omtrent i hvilket prisleie jeg bør legge meg, for å ha gode muligheter til å få den solgt iløpet av en uke eller to eller tre.

Please, hjelp meg! hellothere

Dumme tønner ruller mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by krt_

Hva hadde du regnet med å få for den da? jeg er ute etter audi med quattro

Ser du har skrevet det i signaturen.

:) Og la meg forsikre deg om hvilket klokt valg du har tatt. Bedre biler får du faen ikke. Ikke på norsk jord, iallfall, i hvert fall ikke under 100.000,- :D

Neeei, jeg vet rett og slett ikke. Ser jo at forhjulstrekkere uten klima går for 40-50 store. Så jeg bør få mer enn det. Håper jeg.

:)

Dumme tønner ruller mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å steike. :)

Og jeg som hadde tenkt å selge den til høyestbydende over 50.000 og ei krone. He he he! :D

Ja men det er fint du sa det. Da har jeg noe å gå etter, selv om jeg ikke nødvendigvis tar så mye når den store dagen (for kjøper) kommer.

Blir litt vemodig for min del å måtte skille meg av med bilen som har fulgt meg trofast siden den var få år gammel. :(

Men hva gjør du ikke når du blir tredve og konfronterer din første overgangsalder!?

Joda, da selger du den fornuftige og praktiske familiebilen og kjøper sportsbil. dragcar BRUM-BRUM!

Dumme tønner ruller mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i mange Audi 100 C4 (1991-1994) til en billig penge. Har sett enkelte nede i 40.000 kroner, da uten Quattro og som regel med 2.0 motor.

2.3 litern uten Quattro ligger noe høyere. Til tider kan det virke som det er lett å få tak i billige 2.8'ere og, fordi mange er skeptiske med stort motorvolum og stor bil.

Så fort du drar inn Quattro i bildet, blir prisen noe stivere. Har aldri sett en 2.3 Quattro under 70.000 kroner.

Et fint eksemplar av en 2.3 Quattro ligger vel som regel rundt 75.000 om jeg kan tippe. Selv betalte jeg i overkant av 80.000 for min, som er strøken utseendemessig og innvendig (skinnseter, s-ratt, soltak, fet cd-spiller og det meste du har skrevet på posten din). Min hadde da rulla 180.000 på uret.

Men det er klart at prisen reflekterer utstyrsnivået på bilen og..

Ser din har gådd ganske lite. Stilla den eller? :D Har aldri sett en 100 under 170.000.

Med så kort km, kan du kanskje få litt mer for bilen. Men det er som sagt kjøpers marked, og er ikke alltid lett å få solgt.

Har du bilder av herligheten?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104523

Slik virker den:

"Kalkulatoren søker gjennom de største databasene over biler til salgs på internett i Norge og sammenlikner bilene den finner der med din bil. Den justerer så for kjørte kilometer og gjør et fradrag for antatt prutningsmonn før den lager et verdianslag for din bil. Lenker til inntil ti bilannonser kommer nedenfor verdianslaget."

Kanskje denne kan komme til hjelp ;)

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider