Gå til innhold

Forskjell på high og low input

Ranger emnet

GT_rider

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har gått til innkjøp av av min aller første bilstereo. Fikk hele greia i posten i dag, og da jeg leste bruksanvisninga til forsterkeren, så stod det at jeg måtte velge mellom high og low input fra spiller til radio. Da lurer jeg på hva som er forskjellen på desse to kontanktene? Vet det er mange drivendes dyktige bilstereo byggere har på forumet, så kan ikke noen være så snill å gi meg enkelt og greit svar??:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High input er vil si høy effekts inngang. Da kobler du høytalerutgangen (den som går til høytalerne) på spilleren direkte inn på forsterkeren, dette er den dårligste løsningen, noen spillere har ikke low output og man må da benytte seg av denne løsningen.

Low input er den beste løsningen, da kobler du til forsterkeren med phono kontakter (sånne som sitter bak på stueforsterkere vanligvis). Denne løsningen krever at du har en phonokontakt bak på spilleren (low out e.l.) noe de fleste spillere har i dag. For å fa riktig volum må du justere gain kontrollen på forsterkeren, dette er for at alle høytalere skal spille med riktig volum i forhold til hverandre (her er det muligheter for bass tuning:))

McHansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjøp bra kabler med en gang. Enklere å oppgradere senere.

Husk å få med en ekstra kabel til remote inngangen på forsterkeren, denne gjør at forsterkeren går på og av med spilleren.

Det er også lurt og legge med en jordkabel tilfelle man får problemer med støy. Hvis du har planer om å oppgradere er det også greit og trekke en ekstra signalkabel, hvis du skal ha flere forsterkere.

Husk å kjøpe veldimensjonerte strømkabler! Dumt å miste effekt pga høyt spenningsfall...

McHansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider