vilhelm Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Fikk dump ventil jeg må sette på. TurboXS Type H. Det er et problem siden er ikke det Turbo røret, som går over motoren laget av 'plastikk/gummi'? Eller er det et metal rør inne i gummi/plast røret? Jeg må jo sveise på Dumpen? If not, hva gjør jeg da, til å sette den på? Hvis det ikke er metal, kan man jo ikke sveise. Må man bytte røret, eller kan man bruke et slags superlim :) Takk, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Nå aner ikke jeg vordan rørene på en 240 turbo er da, men om det kun er gummi, så må du ha en slags "T" inni der.. Du kutter slangen og slenger inn "T" stykket, som må ha et tredje uttak som er tilpasset en dumpventil. Den skal være grei å få tak i om du leter på de rette stedene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Med dumpventilen fikk du antagelig med to sveisenippler, en i alu og en i stål. Det beste er, rent vektmessig, at du får tak i et tynnvegget alurør som går inni trykkslangen som sitter der, og får sveiset på alu.nippelen før du kapper slangen på et egnet sted så nærme spjellhus, eller det blir vel gasseren hos deg, som mulig og monterer t-stykket der. Dersom du ikke får tak i alurør (Astrup har mye slikt), bruker du stålrør og stålnippelen. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Takk for hjelpen, tror jeg får fiksa det, gleder meg til å sette den på altså, det blir morro :) Takk, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg