Gå til innhold

Sub til rundt 2k

Ranger emnet

nuddi

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zetec

Nok engang svarer du med en dårlig begrunnelse, jeg har begge type basser, jeg har også bygget kasser til begge typene, både trykkammer og lukket.

Forskjellen så lang er at pioneeren ikke går like dypt som infinityen og at infinityen ikke spiller like høyt som pioneeren.

Infinity spiller renere i lukket enn pioneer'en gjør, men for folk flest er ikke dette merkbart.

Nå må du jammen gi deg!!

Hvor er den dårlige begunnelsen? Kanskje du skulle lese litt bedre.

"Nok en gang...." hva er det for noe tull.

Tror jeg har mer enn nok belegg for de uttalelsene jeg kommer med. Jeg sitter ikke akkurat her å skyter i blinde.

Jeg kom med min personlige oppfattning om det jeg har hørt av denne pioneer serien. Og det er ikke lite.

I og med at denne pioneer serien deler konstruksjonsprinsipper, er det naturlig at dem også deler akustisk beskaffenhet.

Så kanskje du skulle bli litt flinkere til å diskutere sak istedet for å komme med peronlig rettet kritikk. Du må tåle at noen er uenige med deg.

Jeg har tross alt drevet med dette i endel år, og uttaler meg derfor ikke uten å ha grunnlag for det.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Er det sånn at Soundstream er noe av det bedre i stereoverden for tiden? Bra kvalitet, bra lyd og brae priser.. Eller vil dere bare selge mere? :)

Selv har jeg knapt kommentert SS i denne tråden, men jo det er en grunn til at vi har valgt SS.

Selvfølgelig finnes det merker som er like gode skulle bare mangle. Er det jo også grunnen til at jeg snakker svært positivt om andre ting også. Men siden jeg godt kan rose produkter fra andre leverandører, forbeholder jeg meg retten til å uttale meg om produkter jeg ikke liker også.

Selvfølgelig vil vi selge mere også, er ikke bare for morro:D :D ;)

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Nå må du jammen gi deg!!

Hvor er den dårlige begunnelsen? Kanskje du skulle lese litt bedre.

"Nok en gang...." hva er det for noe tull.

Tror jeg har mer enn nok belegg for de uttalelsene jeg kommer med. Jeg sitter ikke akkurat her å skyter i blinde.

Jeg kom med min personlige oppfattning om det jeg har hørt av denne pioneer serien. Og det er ikke lite.

I og med at denne pioneer serien deler konstruksjonsprinsipper, er det naturlig at dem også deler akustisk beskaffenhet.

Så kanskje du skulle bli litt flinkere til å diskutere sak istedet for å komme med peronlig rettet kritikk. Du må tåle at noen er uenige med deg.

Jeg har tross alt drevet med dette i endel år, og uttaler meg derfor ikke uten å ha grunnlag for det.

mvh

Glenn

Joda, jeg har prøvdt å diskutere med deg tidligere, og det kommer man stort sett ingen vei med, du svarer med tekniske begrep og vrir og vender på ting likevel, men la oss ikke ødelegge tråden til denne karen da.

Det er ikke teorien som teller vettu, det er hva som fungerer i praksis og hvordan det fungerer.

Og folk flest her på forumet hadde ikke hørt forskjell, fordi anlegget aldri blir bedre enn det svakeste ledd, og de fleste her bruker ikke flerfoldige tusen kroner på anleggene sine, de skal ha noe som spiller helt greit til sitt bruk..

Og 90% hører altså ikke særlig forskjell.

Kunne vært moro å samla hele gjengen, og tatt en blindtest..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har prøvdt å diskutere med deg tidligere, og det kommer man stort sett ingen vei med, du svarer med tekniske begrep og vrir og vender på ting likevel, men la oss ikke ødelegge tråden til denne karen da.

Det er ikke teorien som teller vettu, det er hva som fungerer i praksis og hvordan det fungerer.

Og folk flest her på forumet hadde ikke hørt forskjell, fordi anlegget aldri blir bedre enn det svakeste ledd, og de fleste her bruker ikke flerfoldige tusen kroner på anleggene sine, de skal ha noe som spiller helt greit til sitt bruk..

Og 90% hører altså ikke særlig forskjell.

Kunne vært moro å samla hele gjengen, og tatt en blindtest..

Neida skal selvfølgelig ikke ødelegge tråden hans.

Jeg har hele tiden hatt respekt for deg som meddebattant. Du deler dine erfaringer og hjelper alle som spør, meget beundringsverdig, selv om jeg ikke beestandig er enig.

Meningen min er ikke å vri eller vende på ting. Men min erfaring er at teori og praksis går hånd i hånd naturligvis. Jeg ønsker derfor kun å dele både av min teoretiske kunnskap, og min praktiske. Dette for at dem som deltar på dette forumet skal få et videre perspektiv på ting.

Da setter jeg strek!:D :D

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Eltek sin hjemmeside http://www.dynabel.no De har et par heftige basser til rundt 2k. feks peerless XLS-12 denne spiller med en utrolig kontroll kombinert med en god forstrerker, 25mm slaglengde taler jo for seg...

Hvis du er ute etter noe litt billigere er Dynabel DY9412 et alternativ, karbonforsterket membran 3" svingspole og maks 1200W gir et heftig skyv har jeg hørt! Norgesmesteren i proffklassen brukte 3 slike elementer tror jeg...

Kasse bygger du for rundt 5-600kr i materialer. MDF 22mm selvfølgelig...

McHansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sierraboy

Sjekk ut Eltek sin hjemmeside http://www.dynabel.no De har et par heftige basser til rundt 2k. feks peerless XLS-12 denne spiller med en utrolig kontroll kombinert med en god forstrerker, 25mm slaglengde taler jo for seg...

Hvis du er ute etter noe litt billigere er Dynabel DY9412 et alternativ, karbonforsterket membran 3" svingspole og maks 1200W gir et heftig skyv har jeg hørt! Norgesmesteren i proffklassen brukte 3 slike elementer tror jeg...

Kasse bygger du for rundt 5-600kr i materialer. MDF 22mm selvfølgelig...

Norgesmesteren i hvilken proffklasse?

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesmesteren i hvilken proffklasse?

Tommy Andersen ble norgesmester i klasse Pro/ekspert lyd, men han bruker 3 stk 10"

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hva andre sier du skal kjøpe! Hør på ting som virker interessant, og kjøp det deretter.

Jeg har f.eks hørt på en del pioneer bassere, og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg synes det har vært bånn lyd i disse, rett å slett ræva egentlig. Jeg har nå en infinity kappa perfect 12.1 og må si at 12" Alpine Type-R spiller dødsbra i forhold og er billigere. Ellers har jeg skrevet om mine oppfatninger på Bilstereosiden som det er linket til under her (signature).

Men det viktigste er å erfare selv. Hva slags lyd man liker er veldig forskjellig fra person til person. Og det dummeste du kan gjøre er å høre på de som skal selge ting. Hør på ting selv , eller la være å kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oleoleole

Jeg har nå en infinity kappa perfect 12.1 og må si at 12" Alpine Type-R spiller dødsbra i forhold og er billigere.

Høres ut som du enten har bygget en fryktelig dårlig kasse, eller rett og slett ikke mater den med nok effekt.

Er vel en grunn til at jeg selger kappa perfect til de fleste som skal ha sub til rundt 2k.

De fleste tviler, men det er bare til de har hørt subben spille i bilen..

Så det beste er rett og slett å få en demo av subbene du tenker på, og velge deretter.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du enten har bygget en fryktelig dårlig kasse, eller rett og slett ikke mater den med nok effekt.

Er vel en grunn til at jeg selger kappa perfect til de fleste som skal ha sub til rundt 2k.

De fleste tviler, men det er bare til de har hørt subben spille i bilen..

Så det beste er rett og slett å få en demo av subbene du tenker på, og velge deretter.

Bra kasse, nok strøm, kraftig forsterker. Bassen drives fullt ut. Men jeg er fortsatt mer fornøyd med Alpine. Selvom Infinity er bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider