Gå til innhold

Noen som vet hva denne mod'en på bakluka koster sånn ca?

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Originally posted by vwgolf2

bare lakkering hvis du har sveiseapparat selv. Lakkering vil komme på rundt 500-700kr tenker jeg.

 

Okei, det var jo ikke så ille. Kan sikkert få sveiset veldig billig. Sveisingen jeg har bedrevet har begrenset seg til betongarmering og bjelkesko på stålsøyler. Ikke akkurat fin-sveising. Men det er jo positivt at det er såpass billig å få lakket den! Hvis jeg får overtalt en kompis som er karosseriarbeider til å hjelpe meg med sparkling og sånt trenger det ikke bli så dyrt.

 

 

 

 

Da jeg lakket grillista for et år siden regnet de 0.25 perioder á 910,- pr.periode + mva...i tillegg kommer da oppstartspris. Dette var da i metallic, vet ikke om det er noen forskjell i pris. Jeg hentet bare ut periodeforbruk og periodekostnad nå, jeg lakket dette sammen med fremre & bakre støtfanger, glatt list på bakluke og panser innv og utv. Dette var på proffverksted, ikke svart.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har ei mest mulig rustfri bakluke liggende i Trondheimsområdet eller lignende som de kan avse til en god sak, så skrik ut!

 

Noen som har noen idéer om hvordan man lager en sterk nok kant på metallista på luka, slik at den ikke blir bøyd når man skal åpne luka? Må vel kanskje lage en profil under der, men samtidig må man komme til skiltlysene...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Noen som har noen idéer om hvordan man lager en sterk nok kant på metallista på luka, slik at den ikke blir bøyd når man skal åpne luka? Må vel kanskje lage en profil under der, men samtidig må man komme til skiltlysene...

 

du må bukke til profiler, får å få stivhet i stålet.

så finnes det biler med mindre skiltlys på huggeren:D

Odde.

 

-2000 Lexus IS 200 sport

-90 VW Golf GTI G60

*01 Skoda Octavia stv.(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte at jeg kanskje måtte lage en v-profil...får bruke tykt stål i tillegg...:)

Godt tips, får se hva de har på huggern-kanskje jeg finner noen små nette...de som er der nå er jo "enorme"...hadde holdt med et par små pærer...får lete litt rundt. Blir å fikse dette iløpet av vinteren/våren...lakke til våren.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår