Gå til innhold

Bmw motorstopp...

Ranger emnet


shelby

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en -91 320 e-30 som ikke vil starte.

 

Kom nettopp hjem, slo av tenninga, men kom plutselig på noe jeg hadde glemt. Startet og motoren gikk i ca 5 sek. før den døde ut. Prøvde en gang til, men det samme skjedde igjen.

 

Ventet litt før jeg prøvde igjen, men da startet den ikke i det hele tatt. Virket som det var tomt med bensin, men etter å ha fylt opp ville den heller ikke starte.

 

Noen som har et tips om hva jeg må skjekke??

QUATTRO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan evt prøve å koble pumpa rett på strøm for å se om det er liv i den.. Hvis ikke så koster nytt pumpekit fra 1500-2000 kr og tar 10 min å skifte. Beskrivelse finner du tråden om bilen min, som er i signatur. Dette er på E36, er vel noe lignende på E30 tenker jeg.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg ser på etk så er bilen din ganske lik bilen min, bensin pumpa sitter i tanken så, du må fjerne baksetet for å komme til. Bensinpumpa er den til venstre på min det en fuel level sjekker som sitter på bensinpumpa og den som er til høyre, ikke sikker på om det er det på din men, hvis det er det så går det en kabel som går inn på fuel level sensoren og en som går til bensinpumpa.

 

Mål om du får 12v når du prøver å starte, hjelper ikke å bare slå på tenninga, hvis du får det og det ikke kommer lyd fra pumpa så er det nok bensinpumpa som er gåen, hvis ikke du får det så burde du sjekke bensin pumpe releet.

 

fuelpump.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være støv /fuktighet på en føler som sitter ved svinghjulet. du må ta av et deksel på girkassa for å komme til. En kompis av meg har ett tilbakevendende problem med dette på sin E30. oppfører seg akkurat som din.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å finne noe som tilsvarer det rellet du har, hvis du skal ha akkurat det samme type rellet, må du kjøpe det hos orginalforhandler og de er ikke akkurat billig, var det utvendig eller inni tanken bensinpumpe på den. Men uansett, hvis du får strøm på bensinpumpa når du prøver å starte bilen så er det jo bare å utelukke bensinpumpe rellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår