msh Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Hei jeg har Ma-Audio 4 kanals forsterker.Det som er probleme er at,den ene kanalen på forsterkren har plustlig sluttet å funke.Det kommer bare støy eller klikker lyder fra den,men noen ganger så spiller den helt normalt. Hva kan det være?Først så trodde jeg det kunne være feil i y-kablen,men jeg skiftet den til ny kabel uten at det har blitt bedere.Jeg har prøv en annen høytaller oxo,og de phono kablene er bare 2mnd gammle. Kan forsterkren blitt ødelagt?Eller er det bare kabler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 prøvd å switche høyre med venstre rca'en ? Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Jeg har prøvd det oxo,men det ser som det er feil med den ene kanalen på forsterkren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Lekkasje i utgangstransistoren, eventuelt sjekk spenningsstabiliserings trinnet. Med hilsen megabillig.com Originally posted by msh Jeg har prøvd det oxo,men det ser som det er feil med den ene kanalen på forsterkren Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Det er minus på den ene kanalen som er ødelagt.Hvor mye koster det å fikse det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Vanskelig å si hva det koster før den er testet og feilsøkt. Hvis du ikke finner noen andre som kan hjelpe, send meg en PM så skal vi fikse den for deg. Med hilsen megabillig.com Originally posted by msh Det er minus på den ene kanalen som er ødelagt.Hvor mye koster det å fikse det? Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 fant du noe mer ut av det?? når "fungere noen ganger" når den er varmt eller kaldt? eller tilfeldig? tror ikke det er "lekkasje" i utgangs trns. fordi da ville det komme dc spenning på høyt. utgangene og da ville beskytelses kretsen slå av begge kanalene (slår av PWM), hvis du har tilgang til en voltmeter så mål eventuelt om det er noe "konstant" DC spenning i høy. utg. men ville heller "vrid" forsiktig signal pluggen inngangen i forsterkeren for å se om den RCA kontakten ikke har "løsnet" fra loddepunktene sine... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by matador fant du noe mer ut av det?? når "fungere noen ganger" når den er varmt eller kaldt? eller tilfeldig? tror ikke det er "lekkasje" i utgangs trns. fordi da ville det komme dc spenning på høyt. utgangene og da ville beskytelses kretsen slå av begge kanalene (slår av PWM), hvis du har tilgang til en voltmeter så mål eventuelt om det er noe "konstant" DC spenning i høy. utg. men ville heller "vrid" forsyktig signal pluggen inntil forsterkeren for å se om den RCA kontakten ikke har "løsnet" fra loddepunktene sine... :) Nei jeg har ikke funnet noe mer,jeg har bare tatt ut ledningene på de front høytallerene.Jeg har ikke råd til å fikse forsterkern akkurat nå.Men det var sånn at noen ganger så virket det,og noen ganger så slå den av igjen.Det var bare den ene kanalen,og det kom sånn rare klikke lyder.Det jeg vet,er at den ene minusen er gåend.Plussen virker helt bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg