Gå til innhold

Ødelagt 4kanals forsterker?

Ranger emnet

msh

Anbefalte innlegg

Hei jeg har Ma-Audio 4 kanals forsterker.Det som er probleme er at,den ene kanalen på forsterkren har plustlig sluttet å funke.Det kommer bare støy eller klikker lyder fra den,men noen ganger så spiller den helt normalt.

Hva kan det være?Først så trodde jeg det kunne være feil i y-kablen,men jeg skiftet den til ny kabel uten at det har blitt bedere.Jeg har prøv en annen høytaller oxo,og de phono kablene er bare 2mnd gammle.

Kan forsterkren blitt ødelagt?Eller er det bare kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva det koster før den er testet og feilsøkt.

Hvis du ikke finner noen andre som kan hjelpe, send meg en PM

så skal vi fikse den for deg.

Med hilsen megabillig.com

Originally posted by msh

Det er minus på den ene kanalen som er ødelagt.Hvor mye koster det å fikse det?

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

fant du noe mer ut av det?? når "fungere noen ganger" når den er varmt eller kaldt? eller tilfeldig? tror ikke det er "lekkasje" i utgangs trns. fordi da ville det komme dc spenning på høyt. utgangene og da ville beskytelses kretsen slå av begge kanalene (slår av PWM),

hvis du har tilgang til en voltmeter så mål eventuelt om det er noe "konstant" DC spenning i høy. utg. men ville heller "vrid" forsiktig signal pluggen inngangen i forsterkeren for å se om den RCA kontakten ikke har "løsnet" fra loddepunktene sine...

:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matador

fant du noe mer ut av det?? når "fungere noen ganger" når den er varmt eller kaldt? eller tilfeldig? tror ikke det er "lekkasje" i utgangs trns. fordi da ville det komme dc spenning på høyt. utgangene og da ville beskytelses kretsen slå av begge kanalene (slår av PWM),

hvis du har tilgang til en voltmeter så mål eventuelt om det er noe "konstant" DC spenning i høy. utg. men ville heller "vrid" forsyktig signal pluggen inntil forsterkeren for å se om den RCA kontakten ikke har "løsnet" fra loddepunktene sine...

:)

Nei jeg har ikke funnet noe mer,jeg har bare tatt ut ledningene på de front høytallerene.Jeg har ikke råd til å fikse forsterkern akkurat nå.Men det var sånn at noen ganger så virket det,og noen ganger så slå den av igjen.Det var bare den ene kanalen,og det kom sånn rare klikke lyder.Det jeg vet,er at den ene minusen er gåend.Plussen virker helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider