drein Skrevet Desember 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2002 lurte på om noen her inne kan fortelle meg hvordan det høres ut når bremsene holder på å ryke?? lyden kom helt plutselig en gang jeg sku bremse på fredag.. den kommer ikke når jeg bremser i høy fart, kun når jeg ligger i 40/50 og nedover.. som dere skjønner har jeg ikke peil på akkurat dette , og har aldri opplevd noe lignende før..:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2002 Prøv å kjøp noe bremse-rens spray, og spray godt på caliperen. Så kan du ta en skrutrekker ellerno, og banke godt på calipper og klosser. Hvis lyden blir borte er det nok ikke noe fare :) Ulyd i bremsene er som oftest bare vibrasjoner, ikke noe fare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2002 Originally posted by drein lurte på om noen her inne kan fortelle meg hvordan det høres ut når bremsene holder på å ryke?? lyden kom helt plutselig en gang jeg sku bremse på fredag.. den kommer ikke når jeg bremser i høy fart, kun når jeg ligger i 40/50 og nedover.. som dere skjønner har jeg ikke peil på akkurat dette , og har aldri opplevd noe lignende før..:( Utslitte bremser fører til en skikkelig romlelyd, fordi man da har stål mot stål.. En del biler har også en sak i klossene som gjør at man får varsel med et pip når bremsene begynner å nærme seg et farlig dårlig nivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2002 Hvis du har trommelbremser bak: ta av tromlene og rengjør bremsene med varmt vann. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Desember 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2002 Bremsene er nok skitne. Så ta noe shampo og sprut på bremseskiven mens du snurrer hjulet sakte rundt. Gjør dette på alle fire hjulene. Så kjører du en liten tur og bremser litt for å få shampoen til å virke godt og dypt. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2002 hadde en skikkelig skrapelyd på ladaen da det var mild-vær jeg.. men ikke da det var beinkaldt.. dette var i tromlen på høyresiden, men der var det bremseband nok.. skjønte aldri hva det var.. men solgte bilen jeg.. hehe Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drein Skrevet Desember 16, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2002 takker for svar og forslag! nå viste det seg at jeg måtte bytte all shiten der foran.. der forsvant 3500,- litt kjipt sånn uka før jul lissom.. :o blir lite gaver på AJ82 i år da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg