Opel-Erik Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Idag var det første dagen med salting på veiene her nede... det betyr at bilen må inn nå iløpet av en uke eller no... Vil ikke kjøre den rundt i alt saltet...og har også noen bratte og ekle bakker opp til der jeg bor.. så S13 er ikke det beste alternativet nå lenger. Så bilen blir stående kaldt i en garasje i vinter... skal seff mekke litt osv... muligens ut å rulle litt på den her på feltet hvor jeg bor, hvis vær-gudene lar meg få lov... men ikke noe mere... Skal sikkert lever inn skiltene også, for å slippe å betale forsikring (bare tyveri og brann skal jeg ha) på den i vinter... Men det jeg gjerne vil ha er tips om ting jeg burde gjøre mens bilen skal stå. hva med bremser? Spraye de med noe så de ikke ruster så mye?? Batteriet er vel lurt å ta ut... andre ting? Burde jeg starte den en gang i blandt? Ha full tank mens den står? hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Erik Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Ingen som skal sette inn bilen her eller? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 bestefar har sin bil i garasjne om vinteren når han bor i syden. Da han snakket med de på Mercedes så fikk han beskjed om bare å ta ut batteriet, og fylle mye luft i alle dekka. Lurer på om kanskje han har satt vinduene på gløtt, men det er jeg ikke helt sikker på. var i hvertfall noe snakk om det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 jekk opp og sett bilen på bukker, så slipper du å ha døde foringer når du skal kjøre igjen ;) Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Det er faktisk noe jeg jeg aldri har tenkt på.. lurt Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by Mats`ern jekk opp og sett bilen på bukker, så slipper du å ha døde foringer når du skal kjøre igjen ;) gjelder også for å slippe å få 'feilbelastning' på felger/dekk over lang tid :D (leste det en plass)... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svinball Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Mats`ern jekk opp og sett bilen på bukker, så slipper du å ha døde foringer når du skal kjøre igjen ;) Men foringene er jo satt på med belastning... for at de skal "hvile" når bilen står... Når du jekker den opp så vil du jo slite ekstra på de fordi at de blir "trekt" feil vei...:rolleyes: Siter http://www.curbz.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg