Gå til innhold

Audi 90q 87/88mod 10v

Ranger emnet


Jonus Racing

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonus Racing

Mener den er imp 96 så gratis og trimme etter 06. Dvs litt over ett år..

Uriktig. Alle biler regget i Norge etter 1.1.1996 skal alltid betale avgift ved trimming, men her gjelder bruksfradrag også, det vil si at en 15 år gammel bil har 85% fradrag. Men betale litt; det skal man uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonus Racing

Der tar du feil. Akkurat samme regler som ved vare til stv. 10% per år. Gratis i 06. Ring tollkontoret og hør selv. det var opplysningene jeg fikk av toll kontoret i fredrikstad. Men mulig de tar kjempefeil?

Da har de isåfall endret på regelverket de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener den er imp 96 så gratis og trimme etter 06. Dvs litt over ett år..

 

Stusset litt på dette jeg også. Er vel biler reg før 1.1.96 man ikke trenger betale avgifter for, aldri hørt om noen tiårs regel her. Men får jo bruksfradag etter hvor gammel bilen er, men kommer vel aldri ned i null når det gjelder avgifter. Dette må sjekkes opp.

1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :)

2.

3. Takk til:

4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning.

5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Toll.No sier at jeg har rett, men kanskje Jonus tenker på tilleggsavgift for vrakpantavgiften? Den reduseres til 0% (altså 100% bruksfradrag) etter 10 år.

 

Her står det svart på hvitt. Siden bilen min er imp en eller annen gang i 96 er det gratis og trimme i 06.

 

I utregnet tilleggsavgift gjøres det et fradrag for registreringstiden. Fradraget regnes fra dato for første gangs registrering her i landet til tidspunktet for statusendringen. Det oppnås ikke bruksfradrag lenger tilbake i tid enn dato for første gangs registrering her i landet dersom en ønsker å statusendre et bruktimportert kjøretøy.

 

Satsene for bruksfradraget er:

 

Over 1 år : 15%

Over 2 år : 30%

Over 3 år : 45%

Over 4 år : 55%

Over 5 år : 65%

Over 6 år : 75%

Over 7 år : 85%

Over 8 år : 90%

Over 9 år : 95%

Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg leste noe om dette et sted for bare noen få dager siden.. Hadde jeg bare kunne huske hvor det var.. Og der stod det at det var 10 årsregel som på varebil..

Var enten i en avis eller et bil blad som stod i bladhylla på jobben tror jeg det var...

-92 Audi 90 2,0E

x-86 Ford Sierra 2,0 L (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Såvidt som jeg kunne skjønne dreide det kapitlet seg om reduksjon i vrakpantavgiften?

 

Nei. Det er samme regler som ved vare. Gratis etter 10 år. Vis du logger deg onn en gang til og titter ser du at det er som jeg sier. Eller du kan ta en tlf og snakke med de. Det gjorde jeg da vi skulle godkjenne en ur med 20hk mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonus Racing

Nei. Det er samme regler som ved vare. Gratis etter 10 år. Vis du logger deg onn en gang til og titter ser du at det er som jeg sier. Eller du kan ta en tlf og snakke med de. Det gjorde jeg da vi skulle godkjenne en ur med 20hk mer:)

OK, jeg gir meg for denne gang. Må sjekke dette opp selv fortest mulig, slik at misforståelser unngås.

 

Angående URQuattroen; hørte jeg 20V-swap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår