Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Hei Får vel legge inn en tråd her jeg også da om prosjektet mitt, en Fiat uno turbo 86 modell. Bilen har nå vært under bygging i snart ett halvt år, selv om mesteparten av tiden har bilen fungert som bruksbil. Nå står den da stille pga en ødelagt giver og at jeg skal oppgradere intercooler og lage noe mer kjøling til bremsene. Hva som er gjort: Motor Ny turbo (volvo v40 turbo) Nye dyser (rekord 2,2l dyser) Justerbar bensintrykksregulator Ny kam Bedre vannpumpe dobbeltfjæra ventiler ny topppakning andre pakninger nye oljeånder nye plugger nye pluggledninger nytt fordelerlokk porta topp slipte ventiler eksos bandasje på varme deler samt bensin tilførsel bunndelen av motoren er fårløpig orginal ellers har jeg 2,5" eksos fra turboen, åpent filter, turbo xs åpen dump, nye fangere, bøtteseter, ny turbotrykksmåler, spenningsmåler, stab stag foran og bak. Røde koni for tiden. har også kaste ut mest mulig for minimal vekt og kjører kun på tom mage og 5liter på tanken Har masse annet som er gjort med bilen også, men ikke lett å komme på alt i farten :P Planer fremover: Få den til å starte igjen, kappe fanger foran og sette på den nye intercooleren, luftinnsug panser, stive opp bakstilling, halvbur, omp ratt med snap off, fuel cell og facet bensinpumpe, flytte batteri bak, 15" compomotive, høydejusterbart understell. Stille cambervinkelen, megasquirt datasprut har også planer om lakkering osv, men det tar jeg i siste omgang (go before show) tror også at jeg blir nødt til å bredde bilen litt før en evt lakkering. Noen bilder: kommer så fort jeg har fått serverplass Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dice Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Kult prosjekt. Gleder meg til å se bildene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Jeg skjønner ikke noe nå jeg, får ikke lagt ut bilder på hverken photobucket, home.no, start.no eller min egen server. Merkerlig. Har henta ny frontfanger nå som skal kuttes hull i til intercooler samt en ny sensor slik at jeg får fyra jævelskapet snart. Tenkte også å justere wastegaten slik at jeg får en rundt 1,1-1,2 bars trykk;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Dette kommer til å gå fælt. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Har du mekke sted eller er det garasjen hjemme som brukes? Hvordan gikk det i går med a6`n? fikk dere dumpen til å plystre uten å måtte ruse den så utrolig høyt? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Bruker litt av vært, noe er gjort hjemme i garasjen, noe utenfor leiligheten og noe i andres garasjer. Fikk kul plystre lyd på a6 etterhvert ja, måtte bare få større utløp til dumpen gleder meg til jeg får det skikkelig i gang, og når jeg får datasprut og ny bensinpumpe så skal det bli bra etterhvert. Hvis jeg får mappet det skikkelig så skal effekten havne rundt 200-220hk. Spørsmålet er hvor langt den berømte strikken skal strekkes:D jeg kjører til det ryker, alltid;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Sensor er nå byttet og den får riktig motstand, den gamle sensoren hadde kontakter som var nesten irret i stykker. Så nå skal bilen fyre, er bare igjen montering og litt tilpassning. Benyttet også sjansen til å ta litt rust :) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Ny intercooler er tilpasset, fronten er stivet opp ved hjelp av to stag en i frontplata og en mellom høyre og venstre bjelke. Følte jeg måtte gjøre det etter å ha frisert så mye på frontplata:D Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 bilder?!! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Jeg prøver som en helt her jo, får ikke funnet noen server jeg kan legge den på. Så sant ingen har noen tips da? ikke photobucket, ikke start.no ikke home.no Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 dette blir bra.cooleren sitter fint på plass får jeg håpe? gleder meg til å se bilder av bilen. mvh.Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by Dr_BASS Bruker litt av vært, noe er gjort hjemme i garasjen, noe utenfor leiligheten og noe i andres garasjer. Fikk kul plystre lyd på a6 etterhvert ja, måtte bare få større utløp til dumpen gleder meg til jeg får det skikkelig i gang, og når jeg får datasprut og ny bensinpumpe så skal det bli bra etterhvert. Hvis jeg får mappet det skikkelig så skal effekten havne rundt 200-220hk. Spørsmålet er hvor langt den berømte strikken skal strekkes:D jeg kjører til det ryker, alltid;) Det høres bra ut at du begynner å få på litt mere deler. tok dere av dumpen på A6`n eller? Du skal til ingierstrand til helga? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Tok av dumpen på a6 ja, må ha den på min:) Får vel ta meg en tur til ingerstrand til helgen da, spørs litt hvordan været er da min bil ikke tåler vann lenger (pga ingen innerskjermer og fanger) Skrur for harde livet nå, skal vel fyre den i løpet av et par timer. Er det ingen som har en server plass til meg dA? bare for en stund, er ikke store bildene Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Etter mye feilsøking og litt omlegging og reparering av ledningsnett startet endelig motoren, klarte å ødelegge en plugg også, så jeg måtte dra tur retur hønefoss for reserve plugger (16,5mil totalt:D ) nå må bare fanger tilpasses så er dette klar for testkjøring:D Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Send meg bildene pakka på mai: roy@hybellivet.net Så skal jeg legge dem ut for deg :) Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by Dr_BASS Etter mye feilsøking og litt omlegging og reparering av ledningsnett startet endelig motoren, klarte å ødelegge en plugg også, så jeg måtte dra tur retur hønefoss for reserve plugger (16,5mil totalt:D ) nå må bare fanger tilpasses så er dette klar for testkjøring:D Det er vel ikke store jobben å sage litt hull og sparkle litt? Drit i fangeren for øyeblikket, tror jeg bare hadde testet den litt uten fanger, litt show off av intercooler`n ;) Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg