RS2-GTi Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Har tilbud på en ferdigbygd 16v Turbo motor nå. Jeg tenkte og bygge en 8v Turbo i Corradoen, men siden denne motoren er ferdig med ALT så tenker jeg bruke den. Tingen er at det er mekanisk innsprut - så spørsmålet er Hvilke deler må jeg ha for og kunne bruke den gamle G60 innspruten på 16v'en ? Noen som har tips hvor jeg bør kjøpe delene også ? En ting til - passer girkassa over på en 16v ja ? Takker for svar, veit jo det er i allefall en som bygger 16vT på forumet her :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Bruk sprutet fra din digifant med ny fuelrail og med kort innsug (type S/RS2) Hva slags turbo er det? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Polo Classic Bruk sprutet fra din digifant med ny fuelrail og med kort innsug (type S/RS2) Hva slags turbo er det? Hva med girkassa ? Passer den rett på ? Bruker t25 Turbo. Får med en bra T25, men har en helt ny liggende som jeg skal sette på. Nå er det mange som vil motsi meg der tror jeg men jeg liker og ha tidlig trykk, og jeg skal ikke trimme opp i 300 hk, jeg skal trimme slik at jeg ikke trenger og bytte "halve" bilen. Så da sikter jeg på 215-220 hk. Får forresten høre at jeg trenger nye dyseholdere også. Men hvorfor nytt innsug ? Og er det mye jobb og bearbeide et 5'er innsug til 4'er ? Er dette hensiktsmessig jobb med tanke på effekten jeg søker. Skal forresten ikke ha IC, kun vanninnsprut. Takk for tipsene :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Nytt innsug fordi det orginale 16v innsuget ligger over toppdeksel med sjeldhuset tett opptil turbo. Varmeutviklingen som blir der er ikke særlig gunstig for effekten. Om du regner det som mye arbeid kommer jo ann på. Kappe av ene innsugskanalen og sveise på passende flens til G60 spjeldhuset på plenumet. Kan skaffe ferdig moddet. Hvorfor skal du ikke ha intercooler? Da kan du knapt ha noe ladetrykk, kanskje maks 0,5 bar. Bedre å bruke Corrado intercooler enn ingenting. 16v motoren passer over på G60 kasse Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Polo Classic Nytt innsug fordi det orginale 16v innsuget ligger over toppdeksel med sjeldhuset tett opptil turbo. Varmeutviklingen som blir der er ikke særlig gunstig for effekten. Om du regner det som mye arbeid kommer jo ann på. Kappe av ene innsugskanalen og sveise på passende flens til G60 spjeldhuset på plenumet. Kan skaffe ferdig moddet. Hvorfor skal du ikke ha intercooler? Da kan du knapt ha noe ladetrykk, kanskje maks 0,5 bar. Bedre å bruke Corrado intercooler enn ingenting. 16v motoren passer over på G60 kasse Hmmm, skal vurdere S2 innsug. Hva koster det egentlig for et brukt ett ? Må vel ut med 1000-2000 kr ? Kjørte 1.1 bar på ladern uten IC, men ladern lager ikke så varm luft som turboen da. Da gikk bilen som faen. 1.1 bar, orginale dyser, 65mm ladehjul og bortkobla IC. Gikk bedre uten IC enn med - og det var ingen lekkasjer og ikke noe dritt i IC, så min mening er at orginal IC bør kobles bort for mere effekt. Sett åssen innerskjermen er bak ladern ? Du får omtrent ingen gjennomstrømning på den! Vanninnsprut og IC gjør neste samme nytten, så jeg satser på 1.1 bar med T25en. Da bør bilen gå veldig bra, med et utrolig sterkt mellomregister. Vil nå prøve i allefall :) Noen sier det ikke vil gå, andre sier det vil gå - jeg sier jeg vil prøve :) Er jo ikke mye stress og koble på en IC om det trengs likevell. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Du får nok mye større problemer med tenningsbank uten intercooler. Få deg skikkelig ic. Blir ikke anbefalt å kjøre med mindre enn 68 hjul på corrado pga liten intercooler........... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg