Gå til innhold

Hm.. motorherk igjen :D

Ranger emnet


chr1z

Anbefalte innlegg

Tja, regna med at motoren min var bra igjen. Men så dukket faenskapet opp igjen gitt. Det som er det rare er at det kan være borte lenge, også kommer det igjen.

 

Nå har jeg skifta forgasserflens, bensinfilter. Har også skiftet clutchen men det var fordi den var gåen.

 

Det som skjer er at turtallet synker ved clutch-inntak, olje-lampa blinker og bilen kan stoppe. Her en dagen så ble den helt rivende vill og "fuska" som en GUD flere mil :D Går i rykk og napp. Som gass på, gass av :)

 

Men så er alt borte igjen og det er som normalt.

 

Begynner å bli rimelig lei dette nå, men diagnose hos Møller kan de finne ut av det da? Altså hvis bilen fungerer normalt, noe den pleier å gjøre da jeg skal få sjekke ut hva det er som er feil.

 

Har gått igjennom det meste, og alt virker ok.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..såpass ja! Får vel kanskje høre med vag verkstedet her om de kan ta en diagnoseprøve eller noe slik. Er så irriterende når den slår seg vrang.

 

Har en sånn jordingskabel som går ifra starteren tror jeg og strekker seg ut mot motoren hvor den er festa. Denne hopper av titt og ofte, har prøvd å feste den men må fikse litt mer for å få den til å sitte der. Men det ble ingen forskjell da jeg tok denne mot jordingspunktet da bilen var "vrang".

 

Frustrerende :D

 

Forresten, bunnpannepakningen.. istedet for å kjøpe ny slik, er det mulig å bruke silikon istedet om dette kanskje er holdbart nok? :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti de samme greiene for en stund siden, da var det dårlig kontakt på den øverste kontakten på den innsprutsystemet, hvis du skjønner hva jeg mener??!!?? uansett, jeg måtte bytte den kontakten og nå er den fin som gull igjen!!

Golf GT, fjerna hjulbuelister (Bygd den om til CL well) 40 mm ned og SHINY 17" om sommern.. Nye flotte foringer av typen Polyrhutan og litt kvassere bremser av typen EBC.. men fortsatt bare 90 hk da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner :) Får sjekke ut litt forskjellig da, nå har den vært bra lenge gitt. Det som er det som er irriterende :D for det kan plutselig komme etter at bilen har vært helt fin lenge.. men får gå over litt av alle tipsene nå og ser om jeg kanskje slipper å oppleve det noe mer :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forresten, så har fuskinga gitt seg iallefall har jeg ikke merket noe på en stund. Men nå synker bare turtallet, og endagen så måtte jeg starte et visst antall ganger fordi den bare stoppa. hehe.. har også en tendens til å stoppe sånn innimellom fordi turtallet synker så lavt. Oljelampa lyser litt og sånn selv om det er olje.

 

Vurderer egentlig å prøve å bytte disse relène først, strømforsyning + bensinpumpe. Og funker ikke dette kjører jeg bilen bare tvers igjennom porten på VAG-verksted :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg igjen, turtallet sank til nesten 250 omdreininger og så sto den der lenge til mototren ikke orka mer.. Jeg satte bilen på VAG og det kosta med 1300 kroner å få fiksa, det var dårlig kontakt rett og slett!!

Golf GT, fjerna hjulbuelister (Bygd den om til CL well) 40 mm ned og SHINY 17" om sommern.. Nye flotte foringer av typen Polyrhutan og litt kvassere bremser av typen EBC.. men fortsatt bare 90 hk da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår