Gå til innhold

Turteller og motortemp usatbil clx 92


bing

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bil i dag.. ganske fornøyd.. eneste jeg lurer på er omnoen kan hjelpe meg/forklare meg hva som er årsaken til at turteller og motortemp måler ikke virker som det skal..

 

Turteller:

Turtellern ligger på 3000rpm på tomgang (motoren har nok ikke mer enn 1200rpm) når jeg kjører ligger den på rundt 5000rpm, noe som ikke stemmer.. den ligger på rundt 5 selvom jeg slakker av eller gir mer gass..

 

 

Motortemp:

 

Tempmåleren ligger nesten på bunn heletiden, utenfor "norm"..

 

Det vriker også som det er noe galt på den siden fordi lyset er noe svakere på denne halvsiden av instrumentpanelet.. om noen har noe tips til hva som kan være galt evnt. hva som må gjøres taes tips imot med stor takk :)

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlige problemer på sierra dette, temp-måler tror jeg er spenningsregulator i instrumentet som kan ha skylden, ev. føler, turteller kan vel kanskje være en kondensator el.l. som har skylda, veit ikke.

Turtelleren kan justeres, men tror ikke det hjelper i ditt tilfelle.

Noen som har sikre svar på dette, er joganske utbredt, vil gjerne vite hva jeg og.

 

Ujevn belysning er nok gåene pærer, dårlig kontakt i pæreholdere som har skylda for.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tempmåler ligger konstant under bokstavene på målern.. jeg må kjøre rimelig hardt for at den skal stige til m`en.. mens pappa sin ligger rundt m`en hele tiden.. og vi har klin like biler.. (bortsett fra at jeg har sedan og han stasjonsvogn) så kjør grisehardt og sjekk om den stiger, stiger den så er det ikke noe galt

- Sierra sedan -92 (rs styling)

 

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

La den stå på tomgang en stund så stiger den. Blir ikke varm eller no! Må opp på et visst pukt på måleren før vifta starter! Syns også det var rart da jeg hadde den, men den ble ikke unaturlig varm før vifta startet...

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår