Gå til innhold

reflex i hatte hylle

Ranger emnet

bora 1.8t

Anbefalte innlegg

Originally posted by bora 1.8t

Har du bassreflekser i hattehyllen kommer bassen lettere inn i kupeen. Hvordan er det mulig å få dempet hattehyllen forresten?

Den skrangler som et uvær.

....................og fasefeilene står i kø:D ;)

Beste løsningen er slik vi gjorde det på en Bora som vi har et demo anlegg i, fjerne hele skiten. Eller rettere sagt, fjerne mestparten av den.

Kjør så trykkamer på elementene. Fullstendig overlegen bassrefleks lydmessig.

Snakket med Møller, og dem bekreftet at hyllen hadde ingen funksjon, og kunne trygt kuttes i.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bora 1.8t

jeg skal prøve å fjerne hele hattehylla, og lage en i glassfiber med to fasede hull i som jeg kan lakkere. det tror jeg hadde vært kult.Kommer jo inn masse mer bass bare jeg tar med setet.

Skjær bort en firkant om tilsvarer området hvor hattehyllen er full av firkatede hull.

Monter dermed bassene oppover slik at de spiller opp gjennom hullet.

Støp så en hattehylle hvor du lar det være åpent rundt hullet du har kappet, så bygger du en ramme du trekker med frontstoff, som du legger ned i det hullet. Da har du fri gjennomgang, samtidig som du skjuler bassene fra innsyn.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeez

Ka er trykkarmer Mr. SQ? Trur eg veit, men eg er like usikker, så eg spør isteden.

Trykkarmer brukes lite innen bilstereo. :D :D

Men trykkammer derimot er det samme som lukket kasse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo opplyse hva som kommer til å havne baki der...

Bassene blir to focal 33 kx

forsterkere blir audoson vrx 1500.1 og vrx 4.300.

Frontsetta har jeg ikke hatt råd til å kjøpe enda, men regner med det blir den nye 165 k2p serien foran og et 165 v2 sett bak..

Har hatt mye stereo opp igjennom årene, men jeg synes focal blir bedre og bedre!

Er det forresten noen som har, har hatt samme kombinasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider