Gå til innhold

Frontmontert Intercooler


Opel-Erik

Anbefalte innlegg

Er ikke lenge til bilen skal parkeres for vinteren...Og mens den står så vil jeg nok gjøre litt med den.

 

Men hvordan er det å bytte om til frontmontert intercooler? Har tenk å gjøre det sammen med kamerater som har endel peiling en meg... men vil gjerne gjøre mye selv også for å lære.

 

Men hvis man kjøper ferdige kit, så skulle vel det gå greit? Lurte litt på IC kitet til HKS... Men er det noen som vet om et bedre alternativ? eller er HKS kit'et best når det gjelder pris o.l.?

 

 

En ting jeg da lurte på er... hva skjer når jeg kjører med ellers original turbo på den nye IC'en? Grunnen til at jeg tenkte jeg skulle skaffe meg ny ic er fordi jeg skal chippe til våren igjen... og mere kjøling må vel bare være bra da? hehe...

 

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

det er mange ting eg ville brukt penger på før eg bytta kjøler.

grunnen er att den orginale kjøleren er god nok til orginal turbo.

 

større kjøler mer å fylle rom og fylle opp lenger "spool up time"

på turboen. (det vil si att ladetrykket kommer seinere)

 

som de fleste vet er den orginale turboen er ganske liten.

 

bruk heller penger på eksos, chip, luftfilter, bensin pumpe, og ny turbo før du kjøper kjøleren.

 

er min anbefaling hvertfall

 

eg kjører med steg 2 chip og ca 1 kilo lading på min orginale turbo og intercooler og har ikke noe problem med for liten kjøler.

 

PS: ladetrykket stiger ikke kun ved en chip, da må du ha boost kontroller og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljekjøler kan være lurt det og ja.

ta mine tips.

 

begynn med eksos. luftfilter, chip, og gjerne en turbotrykkskontroller (boost kontroller, bleed ventil)

 

skal du bruke mye penger anbefaler eg:

større turbo (t28bb, eller liknende)

frontmontert kjøler

bensinpumpe

bensintrykksreg.

clutch

 

osv, da baler den onde (eller gode) sirkelen på seg

 

men sjekk ut: http://www.200sx-ogn.org for mye bra tips og info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår