J.C Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Da var det min tur å fortelle om bilen min Et lite bilde av bilen min Har gjort litt med den siden det bilde der ble tatt men mesteparten av arbeidet er gjort under panseret.. Denne bilen har en 2.0l motor(får den også med 2.5v6) som jeg halte inn i garasjen og bygde turbo på.Har gjort alt selv etter eget hode og er igrunn veldig fornøyd med resultatet Har brukt orginal eksosmanifold som er kappet og sveiset på turboflens.Nytt genrør planlegges iløpet av vinteren Bilde av genrør og turbo Har tegninger på 2 forskjellige grenrør men jeg er ikke sikker på hvem jeg skal lage enda utseende er stort sett det samme bare senket litt mer og med 18" hvite compomotive MO..Invendig har jeg byttet orginalstolene med 2 stk omp bøtteseter og 4-punkt seler. Planen er videre er å få utseende i orden så det kan bli noe å vise fram.Iløpet av vinteren skal et komplett bodykit handles inn og til våren skal den se sånn ut bortsett fra rød med matt svart panser,takplate og bagasjelokk(uten den vingen) Skal få tatt et litt oppdatert bilde av bilen med felgene og stoler Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 ser bra ut,hvor mange hester satser du på? Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Hvor mange hester jeg har nå tør jeg ikke svare på.er hvertfall mer en orginalt.flere som har sittet på som har tippa rundt 200hk.men som sagt så gidder jeg ikke å skryte på meg en masse hester så jeg vil si 115+.da er jeg på den trygge siden Målet mitt er å bygge en motor fra bunnen neste vinter og da er målet 300++hester..men da må det spares litt i forkant for det koster pæng å bygge motor:) Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallis Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 dritkult! digger mx-6 (og det kommer fra en som egentlig ikke liker mazda) btw: det øverste grenrøret hadde jeg satsa på, det nederste så bare stykt ut.... Siter live fat, die young, and leave a big, fat, corpse... ->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:) x: honda civic lsi x:mazda 1,6 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 er enig med at det øverste ser rimelig porr ut men det blir for vanskelig for meg å lage tenker jeg..det nederste ser veldig bra ut når det er montert...første man ser når man åpner panseret er turboen Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Har du gjort noe mods på bensin annet enn AFPR ? Hva med tenning ? (annet en at du sikkert har stilt den ned) Hvor mye trykk kjører du på ? Kult at noen gjør slikt fra scratch. Det er nok grenrør som hindrer de fleste fra å realisere turbokonvertering. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Er MX6'n framhjulsdreven?? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Moldvarp Er MX6'n framhjulsdreven?? Ja Artig bygge mx6 motoren er tøff originalt, og med turbo kommer du "i mål" ;) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Har du gjort noe mods på bensin annet enn AFPR ? Hva med tenning ? (annet en at du sikkert har stilt den ned) Hvor mye trykk kjører du på ? Har ikke gjort noen andre mods på bensin AFPR..Kunne tenkt med et datasprut men det koster så mye så i første omgang tror jeg at jeg skal få tak i noen orginale supra dyser på 440cc da skal vistnok alt holde til å kjøre på nærmere 1bar..dette er med orginale stempler og råder:)Go Mazda... Kjører for tiden på 0.5-0.6bar,litt avhengi om den ultrafine bleedvalven fra kollevold har en god eller dårlig dag.. Artig bygge mx6 motoren er tøff originalt, og med turbo kommer du "i mål" Dette er bare begynelsen.Eller snarere et forsøk på om jeg fikk til alt selv uten hjelp fra "fagfolk"..Når jeg kommer i "mål" sitter jeg med bremsepapir i handa på 300++hester.Skal prøve å gjøre mesteparten av det selv også.Har funnet ut at det er den eneste måten å lære på;) Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JgrMeistR Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Tøft prosjekt! Ser ut som det skal bli ein skikkelig heftig maskin etter kvart ja. Men det øverste bilde av bilden din fungerer ikkje. Siter [X] 1989 Mazda 626 2.0I 16v DOHC Coupe (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rad3on Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 det siste grenrøret står forresten på en honda b16 motor.. er et sånn grenrør du burde lage for å få lik lengde på alle røra.. da vil turbon spoole raskere opp.. Siter - 01 Vw Bora 1,8T highline - 00 Vw Polo color concept 1,4tdi x 88 Honda Crx 1,6 x 83 Ford Granada 2,3 x 87 Ford Sierra 2.0 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Sånn i teorien hvis verden hadde vært rettferdig og motoren din hadde reagert linjert på overtrykk og bla bla bla så vil bilen ved 0.6 bar ha (115hk x (1atmosfære + 0.6 bar)) = 184 hester. Trekk i fra 15% i div tap og du har kanskje realistiske 150-160 hester. Utregning tas med en klype salt selvsagt :cool: Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 det siste grenrøret står forresten på en honda b16 motor.. er et sånn grenrør du burde lage for å få lik lengde på alle røra.. da vil turbon spoole raskere opp.. Det kan nok hende at grenrøret er likt som det du sier men det sitter på en ford probe 2.0l;) Det er mange ting som også ma tenkes på hvis man skal ha et bra grenrør som bla lengde på rørene,tenningsrekkefølge,hvor mye hk man er ute etter osv.. Sånn i teorien hvis verden hadde vært rettferdig og motoren din hadde reagert linjert på overtrykk og bla bla bla så vil bilen ved 0.6 bar ha (115hk x (1atmosfære + 0.6 bar)) = 184 hester. Trekk i fra 15% i div tap og du har kanskje realistiske 150-160 hester. Utregning tas med en klype salt selvsagt Det høres ikke så altfor galt ut det med tanke på at flere av de folka som har tippa at jeg hadde ca 200hk tippa at jeg hadde rundt 150hk når den var utrimma..kan vel takke en god girkasse for det:) Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rad3on Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 <- det der er INGEN ford motor.. LOVER DEG! hehe det der er en b16 motor... hvis du ser godt etter så er honda merket og DOCH merket fjerna samt honda motor co på bånn.. Siter - 01 Vw Bora 1,8T highline - 00 Vw Polo color concept 1,4tdi x 88 Honda Crx 1,6 x 83 Ford Granada 2,3 x 87 Ford Sierra 2.0 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Kult prosjekt.. Bare veldig synd at den er framhjulsdreven. Er det supra lykter som er på den blå mx6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.