BeemerZ1 Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Har hatt en del kontak med Mr. Dominick Irragi i det siste. For dem som ikke vet hvem han er, så er han en dynamobygger med ganske godt rykte borti statene. Da jeg spurte ham om hva jeg skulle brukt til å skille batteriene, fikk jeg svar om at de anbefalte på det sterkeste å ikke bruke noen form for isolator! At jeg bare skulle koble batteriene i parallell, men jeg måtte da ha to gode batterier (ikke nødvendigvis like). Vil jo kalle ett Maxxima 900DC og ett Odyssey PC1700 for gode battrerier, men vil dette funke? Har hørt en del som mener dette ikke vil gå bra, ettersom det ene batteriet vil drive å lade ut det andre... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 det beste er vel dynamo med utgang til to batterier..? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Høres fornuftig ut, men nå er jeg ikke sikker på om det er det på de dynamoene han lager... Er det det, så er jo problemet løst i hvert fall. Men hvis ikke? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 enkleste og det "beste" er aa paralellkoble to batterier, men jeg ville helst sett at de er av samme type.. stig Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Ja, forstår egentlig det... Men nå blir det litt vanskelig å få plass til PC1700 under panseret tror jeg :rolleyes: Det er vel egentlig bare å dra utav sikringen foran hvis jeg lar bilen stå en stund? Slik at det ikke vil være forbindelse mellom batteriene. Finnes det kanskje noen skikkelig heavy-duty brytere som kan brukes til å Koble ut? Som tåler 250A..? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 faar hovedstrom-brytere med nokkel som skal taale litt current... hadde en sjol i staal pa bmw.. hadde vert en ide aa bryte strommen mellom dem om bilen star lenge/stille.. stig Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by BeemerZ1 Ja, forstår egentlig det... Men nå blir det litt vanskelig å få plass til PC1700 under panseret tror jeg :rolleyes: Det er vel egentlig bare å dra utav sikringen foran hvis jeg lar bilen stå en stund? Slik at det ikke vil være forbindelse mellom batteriene. Hvis du har en golf 3 så bør det ikke være noe problem å sette et pc 1700 under panseret, 2x optima gul går greit...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Du har nok rett i det, men det passer ikke rett inn liksom... Ikke sett batteriet i virkeligheten ennå, men det er jo en del større enn et vanlig bilbatteri. Egentlig god plass under panseret på min bil, nesten så god plass at jeg vurderer kompressor :D Hadde vært fint med litt mer effekt nå når bilen legger på seg et par hundre kilo... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Nesten rett inn...:) L: 331mm B: 168mm H: 195mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Okay da... Får heller ta og bytte hvis det viser seg å være en dårlig løsning. Men det var bare det at 900DC'et som jeg har foran er ikke mer enn 1/2 år gammelt. Dyrt er det også... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 det vil nok fungere bra tenker jeg...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 ulempen med å bruke to batterier direkte parallell-koblet er jo da sjansen for å tømme begge for strøm. bruker du isolatoren, vil du jo alltid ha strøm på "hovedbatteriet" ditt.. men er du flink til å passe på strømnivået ditt, så er det beste å bruke direkte kobling. det aller beste alternativet er jo selvfølgelig dynamo med to utganger til batteri, slik at du kan bruke ett til bilen og ett til stereo.. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 grunnen til at jeg vil ha to batterier er jo at jeg har lyst til å stå stille å spille masse og så når jeg skal hjem bare vi om nøkkelen å ha nok strøm. da funker det dårlig uten isolator som thamazter sier Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Det er to problemer med isolatorer, det ene er at de har en tendens til å gå til H...... å da har du plutselig ikke lading på batteriet bak, å det andre er at hvis du står å spiller uten ladig å tapper ut ekstrabateriet ditt,å starter bilen for å lade, så kan det hende at dynamoen din tar kvelden pga for mye belstning, jeg ville kjørt 2 i paralell å paset på å ikke tappe dem for mye før jeg starte bilen...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.