Hersker Hans Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Originally posted by Otto von Bismarck Toyota har sakte men sikkert gått vekk fra den enkelhet og feilfrihet din Corolla representerer, til å integrere ny og ikke utprøvd elektronikk og mekanikk i bilene. Bilene har dessuten blitt større. Sikkerhetsutstyr har i tillegg økt vekten på bilene, og det uten at Toyota har dimensjonert mekanikken godt nok i forhold til den økte vekten. Det er slutt på tiden da bærekuler, hjullager, ledd o.l. var overdimensjonert. Det er slutt på tiden da bilene veide så lite at motorene umulig kunne bli slitt av å dra dem. Dessverre. Det var jo kjekt med et billig og driftsikkert alternativ for trengende sjeler. Veldig bra poeng hele den teksten der Otto. Jeg har en følelse av at de fleste nye biler er skikkelig billig møkk fordi fabrikkene er under hard konkuranse og tvinges til å få ned produksjonskostnadene. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Otto von Bismarck Om antall feil som fremgår av statistikk sier så mye om Toyota eller konkurrentene skal du ikke være for sikker på. Toyota Norge fikser feilene fortløpende etter hvert som de blir oppdaget, kanskje nettopp for å unngå at feilene blir oppdaget av annet kontrollorgan. For om det reelle antall feil lakk ut, ville Toyota mistet så godt som samtlige av dagens kunder. Kjenner en som har en hiace 94' som har gått 410 000km, har ikke hatt noe feil på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Yoneck Definer "fet" .. Jeg synes personlig at de eldre toyotaene bare ruster og ruster og ruster... rust er et problem, men ellers så holder de, hvertfall motor. Har jeg hørt. Originally posted by steinar Kan komme med en gladhistorie om Toyota her. Pappa kjøpte en carina 1.6 i 1993 som hadde gått 15 000 den gang. I løpet av 11 år har han gjordt følgende med bilen som går som en klokke: - fyllt på noen cl bremseveske når den runda 300 000 - byttet olje - byttet dekk - byttet bremseklosser - fyllt på bensin I fjor høst når bilen runda 320 000 byttet han alle støtdemperne etter oppfordring fra den yngre generasjon. Han vasker den utrolig sjelden og eneste plassen jeg har sett rust er litt på bakluka rundt skiltet. (Kjørt i Tromsø) Beste bilen jeg har hørt om noen gang. Det kaller jeg god kvalitet.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Det er (har iallefall vært) typisk Toyota å være umulig å tilintetgjøre; det er jo blant annet størstedelen av imaget deres. Selv håper jeg å eie mange Toyota før bensinen tar slutt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crockett Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 At noen har hørt at det finnes en hiace som har gått 400 tusen uten problemer og andre som har skifta dempere etter 300 tusen, så forandrer ikke det min oppfatning av avensisen min. Dessuten er mine dempere gåen bak etter ca.100 tusen. Kanskje ting var bedre før i tiden? dessuten når de på toyota sier at de har hatt mye trøbbel med den nyeste utgaven så sier vel det sitt! Men uansett så har jeg bestilt ny bil, og det ble ikke toyota. Siter Toyota Avensis `02 (Drittbil!) x-Volvo V40 `99 x-Nissan Primera SRI `96 x-Nissan Sunny SR `95 x-Corvette `84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Crockett At noen har hørt at det finnes en hiace som har gått 400 tusen uten problemer og andre som har skifta dempere etter 300 tusen, så forandrer ikke det min oppfatning av avensisen min. Dessuten er mine dempere gåen bak etter ca.100 tusen. Kanskje ting var bedre før i tiden? dessuten når de på toyota sier at de har hatt mye trøbbel med den nyeste utgaven så sier vel det sitt! Men uansett så har jeg bestilt ny bil, og det ble ikke toyota. Hvilken bil da?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 nyeste utgaven? den nye Avensisen har så langt vist seg å være en av de med minst feil .. er litt tidlig enda .. men foreløpig ser det ganske bra ut for den .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crockett Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Hvis du mener at den nye avensisen har lite feil, så synes jeg du bør ringe toyoat på storo, de er av en annen oppfatning, men du vet kanskje noe ikke de vet! Jeg spurte de siden jeg skal bytte bil, om det var blitt noe bedre på den nye modellen, svaret var at de hadde hatt mye trøbbel, men at det nå var fikseet opp i de som ble levert nå. Ellers takk tenkte jeg. Siter Toyota Avensis `02 (Drittbil!) x-Volvo V40 `99 x-Nissan Primera SRI `96 x-Nissan Sunny SR `95 x-Corvette `84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by Crockett Hvis du mener at den nye avensisen har lite feil, så synes jeg du bør ringe toyoat på storo, de er av en annen oppfatning, men du vet kanskje noe ikke de vet! Jeg spurte de siden jeg skal bytte bil, om det var blitt noe bedre på den nye modellen, svaret var at de hadde hatt mye trøbbel, men at det nå var fikseet opp i de som ble levert nå. Ellers takk tenkte jeg. han mener sikkert den har mindre en de fleste andre bilmerker... og det at de har spesielt mye feil har ikke jeg hørt eller sett noe spesielt om..og hvis det var tilfellet ville jeg fått hørt eller sett det... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Det trøbblet er mest sansynlig med 2liters diesel motoren ... ingen hos toyota liker den .. derfor Corolla fikk en ny 1,6liter og Avensis får den nye 2,2litern .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Kjenner to stykk herifra som hadde samme problemer som deg med samme type bil.......den ene skiftet hele motoren, og den andre fikk ny bil.....! Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crockett Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Supraguy Hvilken bil da?:) V50 :D Siter Toyota Avensis `02 (Drittbil!) x-Volvo V40 `99 x-Nissan Primera SRI `96 x-Nissan Sunny SR `95 x-Corvette `84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg