Gå til innhold

Erfaring med lyd i A3?

Ranger emnet

raboc

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag orginalstereo fra Audi i min A3;

En 2 DIN Audi Symphony radio/kassett/cdspiller - ønsker å beholde - den ser bra ut

Frontdiskanter og frontmellomtone - ønsker å bytte

Mellomtone bak - ønsker å bytte (fjerne?)

'Bass' bak, en liten bass plassert i ei plastkasse - fjernes til fordel for pass i reservehjulsbrønn eller tilsvarende.

Spørsmålene mine blir da:

Er det noen som har gode tips til element jeg bør velge. Jeg vil ha element som passer uten alt for mye modifikasjoner på bilen

Kan jeg få 'line out' fra Symphony-spilleren? (om jeg ikke kan få det så er jeg litt stuck)

På forhånd takk.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at Audi leverte spillere med linjeutgang, men det bør vel egentlig Møller kunne svare deg på.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A3 er lett å få god lyd i. viss det ikke er utgang på den spillern din så gjør det ingen ting. du kan bare montere en høy til lav omformer. den gjør om høyttaler signalene dine til lav nivå phono signaler. jeg har brukt dette flere ganger med hell. funker veldig bra. jeg vet ikke hvor stor den hjulbrønnen i A3 er, men det kan du lett finne ut vet å ta ut hjulet som ligger der. dette for proppen i bånn med litt gaffa teip og fylle opp med vann. da får du et lite hint om hvor stor kasse du ca kan ha.

hva slags lyd er du ute etter? hvor mye har de tenkt til å legge i en bass? en kunde av meg putta en Vibe black air 12" baki sin A3 i en ca 35L kasse. det spillte veldig bra og funke perfekt i den bilen.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

hva slags lyd er du ute etter? hvor mye har de tenkt til å legge i en bass? en kunde av meg putta en Vibe black air 12" baki sin A3 i en ca 35L kasse. det spillte veldig bra og funke perfekt i den bilen.

Jeg skal ha 'fin lyd'. Ikke masse trøkk, bare noe mer enn det jeg har nå, altså ikke noe dunk-a-dunk.

Aner ikke hvor mye penger jeg skal bruke, men ikke noe sinnsykt mye. Hvor mye må man ut med mon tro?

Vil du anbefale at jeg bare dropper høytalere bak? (det sitter høytalere i sideveggene ved baksetet orginalt)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

så lenge du ikke har veldig mange i baksete som du har lyst til å tilfretstille med god lyd, så hadde jeg latt det være. ta heller de pengene og bruk på frontsettet forran og sub. pris på delene kommer så klart an på kvalitet og merke.

Ja, det skjønner jeg, men hva er fornufitg å gå for?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

Ja, det skjønner jeg, men hva er fornufitg å gå for?

Jeg ville valgt en 10" i 2.000-3.000 kroners klassen og et forntsett mellom 2.000 og 4.000. Men det finnes både dyrere og billigere ting, så det er best du setter en grense..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Jeg ville valgt en 10" i 2.000-3.000 kroners klassen og et forntsett mellom 2.000 og 4.000. Men det finnes både dyrere og billigere ting, så det er best du setter en grense..

Joda. Jeg har vel en grense i hodet mitt, men det er ti år siden sist jeg bygget bilstereo, så jeg aner ikke hva man må ut med for å få noe som er relativt bra, ei heller hvilke merker og forhandlere man bør vel -- noen tips her også?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg har vel en grense i hodet mitt, men det er ti år siden sist jeg bygget bilstereo, så jeg aner ikke hva man må ut med for å få noe som er relativt bra, ei heller hvilke merker og forhandlere man bør vel -- noen tips her også?

Trur ikke jeg er rette personen til å svare på det. Men hvis det høres ut som greie priser for deg så finnes det flere forhandlere her inne som du kan spørre om å få et tilbud.

JEG ville ha kikket på merker som SundStream, Infinity og Focal i den prisklassen. Van Gogh serien hos SS og Kappa Perfect serien hos Infinity. Både når det gjelder basser og frontsett. Hos Focal ville jeg sett på frontsett i PolyGlass serien.

Har du muligheten til å høre på flere typer så gjør det og finn ut om du liker lyden disse lager.

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tror som med damen her sier...at jeg ville ha gått for infinity kappa perfekt ja..

Har hatt frontsettet mitt i et år nå mellomtonene byttet ut diskantene med 2003 mod rf fnq da inf. sine var litt kvasse men er veldig fornøyd med mellomtonene mine de forbauser meg ofte:D

for eksempel når jeg tror at de spiller så bra som mulig og jeg bare rent tilfeldig forandrer en delekurve eller frekvens så vips er det som om alt løsner..og du får en ren klar helt underbar lyd...men finnes sikkert fler gode alternativ.

Så lytt og hør hos forhandlere eller butikk evnt. i en bil om du har muligheten..har hørt mye bra om focal også..men men.:rolleyes: har ikke hørt testet dem selv så time will show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity Kappa Perfect 6.1 ser ikke dumme ut - men jeg er litt skeptisk til om jeg klarer å få plassert en 6.5" i dørene uten alt for mye ødeleggelser. Noen som vet? (mye mas på meg i dag :-)

Både kappa perfect og de 2 andre seriene fra de andre produsentene som jeg nevnte fåes i både 5" og 6.5". :)

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider