rad3on Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 må nok ta deg litt på at det er kun sedan og hatchback som blei utstyrt med vti motoren.. for civic 2000 modell coupe si har vti maskin og for at folk ikke skal misforstå så er ikke esi d16z6 og vti b16a2 maskinen sammen motoren med forskjellige topper.. dett er 2 HELT forskjellige motorer.. skal man først ha en honda motor som yter litt må han som regel gå for en h22a(honda prelude og accord type-r) b18c(honda integra type-r) b16a2(honda civic vti) b16b2(honda civic type-r) eller bygge en såkalt b20 vtec motor med en resleeva honda crv motor og b16a2/b18c topp.. honda crx vt har ikke samme maskin som civic vti.. dne har en b16a1 motor som har dårligere topp og ikke underspyling av stemplene.. og yter 150 hk.. Siter - 01 Vw Bora 1,8T highline - 00 Vw Polo color concept 1,4tdi x 88 Honda Crx 1,6 x 83 Ford Granada 2,3 x 87 Ford Sierra 2.0 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by JokkiZ VTi, eller som den veldig teknisk heter, B16A2-motoren (også kalt DOHC VTEC) Den heter ikke DOHC VTEC - Den HAR dette. Honda har også masse andre motorer som har DOHC og VTEC, og de kan vel ikke alle hete "DOHC VTEC", kan de vel? Det er selvfølgelig motorkoden som gir navnet til motoren. Forskjellen mellom SOHC og DOHC er at sistnevnte har doble kammer, som gjør den karakteristiske VTEC-lyden på 5800 RPM's på VTi'n, og det ekstra kicket :) Det er ikke antallet kammer som lager forandringen i lyden, det er byttet til den agressive kamprofilen som forandrer lyden. så det er liksom bare et timingsystem, samt en (to) jævla avanserte kammer? Nei, det er et system som kan veksle mellom forskjellige kamprofiler for å holde denne optimal uansett last og turtall. Folk undervurderer hvor viktige kammen(e) er i en motor. Helt teoretisk er motoren en luftpumpe og kammen(e) bestemmer når, hvor mye, hvor fort og hvor lenge det skal slippes luft inn og ut av "pumpa". Tenk på at jo mere luftmasse en kan kjøre igjennom en motor - jo mere bensin kan man tilsette - og dermed oppnå høyere motoreffekt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkiZ Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by rad3on må nok ta deg litt på at det er kun sedan og hatchback som blei utstyrt med vti motoren.. for civic 2000 modell coupe si har vti maskin og for at folk ikke skal misforstå så er ikke esi d16z6 og vti b16a2 maskinen sammen motoren med forskjellige topper.. dett er 2 HELT forskjellige motorer.. skal man først ha en honda motor som yter litt må han som regel gå for en h22a(honda prelude og accord type-r) b18c(honda integra type-r) b16a2(honda civic vti) b16b2(honda civic type-r) eller bygge en såkalt b20 vtec motor med en resleeva honda crv motor og b16a2/b18c topp.. honda crx vt har ikke samme maskin som civic vti.. dne har en b16a1 motor som har dårligere topp og ikke underspyling av stemplene.. og yter 150 hk.. Nå tenkte jeg på modellene mellom 92-95. Altså de fineste av civic'ene i mine øyne Siter -- 1992 Honda Civic HB VTi Golden -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rad3on Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 ja, men er ikke no problem å swappe motor i en civic coupe 92-95 til vti, itr eller ctr motor... tror h22a også skal gå fint.. Siter - 01 Vw Bora 1,8T highline - 00 Vw Polo color concept 1,4tdi x 88 Honda Crx 1,6 x 83 Ford Granada 2,3 x 87 Ford Sierra 2.0 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkiZ Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Det har jeg ikke sagt noe imot. Men b16a2 motoren kommer originalt i HB og sedan. Men skal du ha den i coupe'en så må du sette den i sjøl. Noe som i grunn er synd fordi coupe'en i 92-95 er jo finest og se på. Siter -- 1992 Honda Civic HB VTi Golden -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlackCivic Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by Chr|z Ok, det skrives VTEC.. Ikke V-tec, V Tec, VTECH... VTEC Det måtte jo bare komme :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VTi Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by JokkiZ Det har jeg ikke sagt noe imot. Men b16a2 motoren kommer originalt i HB og sedan. Men skal du ha den i coupe'en så må du sette den i sjøl. Noe som i grunn er synd fordi coupe'en i 92-95 er jo finest og se på. JkZ ;) Sier bare 92' Civic VTi sedan ;D Siter - Honda CRX Del Sol VTi EG2 - 1992 - Honda Prelude 2.0i - 1993 - SOLGT - Renault Laguna 1.8RT - 1997 - SOLGT - Honda Civic VTi EG9 - 1992 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by VTi JkZ ;) Sier bare 92' Civic VTi sedan ;D Og jeg sier bare "HOUMESTAAAAHHHRRRRR"! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.